Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

Student för kusin och bilförsäljning

Av Maja - 1 juni 2013 20:41

Hej hej

 

Igår var jag och firade min kusin på studenten. Det var jätte trevligt och det var en lyckad dag för henne med, iallafall den del av dagen jag fick vara med och uppleva då jag inte kan vaet hur hon hade det före och efter.

 

Dagen igår började med att jag redovisade med mna två gruppkanbrater och sedan lyssnade jag på en redovisning men fick sedan mycket bråttom, på vägen upp var det mycket trafik av tung och långsam karaktär, det var flera vägarbeten och en olycka som jag lyckades ta mig runt annars så gick resan bra och jag han i tid. Kusin fick mycket blommor och andra saker hängade runt halsen av nära och kära och en stor del av vår gemensamma släkt var där. Jag hade med mig systemkameran och tog en rad bilder på henne med ett träd som bakgrund och även tillsammans med hennes pojkvänn (fästman). Efter firandet i parken var det dags för ungdomarna att åka "flak" runt i stan. De andra gick hem till min moster (mamman) och jag tog med mig mig kusin E på 7 år till stan för att tita på flaken med studenterna. Vi köpte även glass och dricka. Det var jätte kul att umgås med E, han är så duktig och bra att ha med sig. Han går i F-klass och jag är ju jätte nyfiken på hur de jobbar där och försökte fråga honom lite kring det men det var inte så uppskattat. Vi försökte även ta reda på när Jonas Alströmmer förde hit potatisen då jag visade E att han stod som staty på torget. Jag berättade att han tog hit potatisen för jätte länge sedan och följd frågan blev då "men hur länge sedan". Vi "googlade" på detta via telefonen men fan inget svar. E började istället prata om anden som simmade i ån nedan för där vi satt och ville ge den sin glass, jag menade på att den inte skulle ha det för att det inte var bra mat och frågade E vad han trodde att änder äter. Svaret på det blev grodor och fisk och kanske dggmask. Efter att ha sutit en stund och bara pratat gav vi oss iväg mot vår moster igen. Jag hade aldrig varit där (då de nyligen flyttat)  men det hade han och han hittade. Jag är grymt imponerad över honom   .


Min bror kom tillbaka efter att ha kört hem morfar som bara var med en liten stund och sedan kom min brors flickvänn med och det var trevlig att träffa henne igen. Sammanfattningsvis var det en mycket lyckad dag. Jag åkte där ifrån vid 19 och var hemma igen vid 22. På vägen hem fick jag ett teleefonsamtal från en man som ville köpa min bil. Vi kom överens om att han skulle hämta bilen på släpp, skruva loss ratten åt mig och att jag då skulle gå ner 300kr i pris. Jag ska ha ratten till förskolan, jag tror eller vet att barnen kommer att bli glada för att kunna få ett riktig ratt att använda till ett bilbygge elller vad de fastnar för. 


Bilköparen ringer under eftermiddagen idag då han åkt hemifrån och det visar sig att det inte är körförbud på bilen idag utan att det blir det först den 3 alltså på måndag. Så han hämtar bilen utan släp men lovade mig att jag ska få komma och hämta en ratt (han bor mot mina föräldrar). Så nästa gång jag passerar ska jag ringa och höra om han har en ratt till mig   .


Ha en fin kväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 1 juli 2013 09:45

He hej   Idag den 1 juli har jag använt bloggplatsen till mina tankar, åsikter och vardagliga ting i 4 år. Jag har valt att övergå till bloggspot och delger er ej adressen då jag vill vara annonym på denna.  ...

Av Maja - 4 juni 2013 20:57

Hej Just avverkat terminens näst sista ridpass på de underbara isläningarna. Hadde en annan mycket duktig ridinstruktör och vi gjorde en mycket rolig övning. Vi hade "passtakthästar" och skulle få dessa i tölt, sist så hade vi "travtakthästar". Det...

Av Maja - 3 juni 2013 19:22

Hej Jag har telenor som abonemang på min mobil och som mobilt bredbnd. Jag tycker det fungerar utmärkt. Testa du med genom att klicka här    Ha en fortsatt bra kväll ...

Av Maja - 3 juni 2013 09:18

Godmorgon Efter lite fix och trix med en ny blogg under morgonen ska jag nu snart gå och äta frukost för att sedan köra stenhårt med plugg resterande del av dagen. Är ganska så omotiverad men är inget att göra, om jag ska klara tentan så gäller det...

Av Maja - 2 juni 2013 22:33

Hjälp mig!  Sålde min bil igår och nu är registreringsbeviset påskrivet borta. Jag brukar hålla ordning på mina saker vilket du troligtvis inte tror på. Köparen skrev alla sina uppgifter och jag skrev min påskrift på pappret. Pappret satt på en pär...

Ovido - Quiz & Flashcards