Alla inlägg under juli 2011

Av Maja - 30 juli 2011 09:23

Hej hej eller godmorgon?? Jag har varit vaken i två timmar ungefär men Jocke sover som en stock :). Har börjat ladda in alla 1500 bilder jag tagit under semestern men battarina tog slut i kameran så får vänta med resten. Har lagt upp de första 4 dagarna på min hemsida http://www.123minsida.se/maja88 där kan ni läsa om semestern.


Bilder kommer att laddas upp efter hand. Men kommer att ta ett bra tag ett gå igenom de bilderna och välja ut bilder. Ska göra väldigt mycket med bilderna. Dels ska vi förstora visa utvalda foton, sedan framkalla en hel del att sätta in i album, ska framkalla kort på varg, isbjörn, brunbjörn, persisk leopard och tiger för att ha de som tavlor tillsammans med andra djurbilder då vi flyttat. Ska även göra en fotobok, förutom allt det ska jag välja ut bilder som jag kan änvända till att visa för vänner och släkt som är intresserade och så ska jag välja ut bilder till hemsidan och facebook. Så kommer ta ett tag....


Idag ska vi fortsätta och greja, åka ut till Sissleboda och hoppas på att kattungarna är tillbaka eller ialalfall har varit där och ätit i natt. Ska även in och handla. På måndag till fredag ska jag jobba. Känns lite konstig då vi varit borta nu i 3 veckor och innan dess har jag ju bara haft lite ledsagaruppdrag. Är hungrig, kanske får ta och göra lite frukost och sedan vecka Joakim.


Ha en bra dag

Av Maja - 29 juli 2011 21:17

hej hej! Vi har varit ute i Sissleboda för att kolla till kattungarna. Men vi såg inga kattungar endast mamman. Vi letade och letade, åkte runt och tittade efter de en liten stund. Kändes konsigt att alla skulle vara borta samtidigt. Vi åker hem. Joakim smsar sin pappa (de är på semester och katungarna har haft "passning"). Vi får telefonnummret till kvinan som passat de. Joakim ringer henne. Det visar sig sedan att då hon varit där under eftermiddagen tjöt brandlarmet och hon såg ingen unge. Så antagligen har de blivit så rädda av larmet att de sprungit och gömmt sig. De kommer antagligen tillbaka då de blir hungriga och från och med imorgon ska vi bo där ute tills på torsdag då hans föräldrar kommer hem.


nu är det snart godnatt

Av Maja - 29 juli 2011 19:23

Hej hej! Vi har kommit hem från vår 3 långa veckors semester genom Sveriges vackra landsakp. Vi har packat upp allt samt ätit en riktigt fin middag lagad på spis och i ugn vilket vi inte är bortskämda med dessa veckor vi varit borta. Jag kommer efterhand lägga upp en resedagok på min hemsida som är http://www.123minsida.se/maja88.


Ha det så bra

Av Maja - 16 juli 2011 20:12

Hej hej! Nu har vi varit på resande fot i en vecka. Vi har hunit upp till treriskröset där vi var i förmiddags och nu är vi i Kiruna. Imorgon ska vi till Abisko. Det var häftgt att besöka treriksröset, otroligt vacker natur på vägen dit och även där. Vatten och fjäll!! Kommer skriva in mer här då vi kommer hem.

Av Maja - 8 juli 2011 10:06

Tränar du på/i gym/ simhall?
Ja    44.4 %
Nej    55.6 %
 

Totalt har 9 personer röstat.
Omröstningen startade 2011-01-19 18:38

Av Maja - 8 juli 2011 10:04

Tänkte bara skriva här hur fort det blir varmt i en bil



klockslag      temp ute     väderlek     temp i bilen

08:30             +14              skugga         +19

09:30             +18              skugga         +38

10:30             +20             blandat         +47

11:10             +20              sol               +57

12:00             +23              sol               +62

13:30             +22              sol               +85


SNÄLLA LÄMNA INTE VERKEN HUND ELLE BARN I BILEN DET BLIR EN DÖDSFÄLLA!!!!


källa hundsport nr 7-8/2010 sida 62

Av Maja - 7 juli 2011 22:13

Hej hej!

Nu finns det klipp på hemsidan på kattungarna som ska säljas. Ta gärna en titt och lämna en kommentar efter er. http://www.123minsida.se/maja88

Av Maja - 6 juli 2011 20:04

Oj oj oj vad tiden går redan på lördag ska vi ut på vår långa resa. Sverige runt (eller nästan iallafall) Småland till Treriksrösten längt upp i Norr :). Vår första stopp blir Östra fänebo inte så långt från Gävle. I Östra fänebo ska vi sova en eller två nätter beroende på väder, på söndagen ska vi vandra i en nationalpark som heter fänebofjärden  http://www.farnebofjarden.se/frameset.asp


På vägen upp till Östra fänebo ska vi antagligen stanna i Linköping för att titta på flygvapenmuseét http://www.flygvapenmuseum.se/sv/Utstallningar/, efter det ska vi vidare till Eskilstulna och köpa en kattbur för att då vi kommer hem från semestern måste den kattungen jag ska behålla vacineras snarast Så då kan jag redan åka in och göra det på måndagen och behöver inte leta efter en bur att köpa först.


Kommer inte skriva alls mycket under vår semester då jag inte ska ha med mig datorn och jag inte kan göra inlägg så enkelt via mobilen loch det kostar ju med sms-bloggning. Ni får hemskt gärna besöka min hemsida http://www.123minsida.se/maja88/57238659 och gärna skriva en kommentar om vad du vill ha där.


Ha en bra kväll

Ovido - Quiz & Flashcards