Alla inlägg under juni 2010

Av Maja - 30 juni 2010 13:28


Sommarbilder

Juni


  

 Jag och Joakim på MC tur 


  Årets föl i stallet 

så söt, eller hur? 


  Fölet 


  Logi, den häst jag rider 


  Sommar, segelbåtar utanför Göteborg 


  Sommar, rapsfält utanför Mariestad


En humla på en maskros

  

Av Maja - 30 juni 2010 12:50

hej hej

tycker veckorna flyger fram. Imorgon är det 1 juli shit!


Var uppe och promenerade med Diddi tidigt imorse, sedan frukost och så somnade jag om och sov i ett par timmar till, skönt :). Sedan har jag varit hos Arbetsförmedlingen och gått med i deras program "jobbgaranti för ungdomar". Så nu ska jag på något möte imorgon. Jag är med i programmet sedan i går, så kommer att få pengar från försäkringskassan från och med igår :).


Ska ta ungefär två veckors semester och det gick bra men jag får ju ingen ersättning under den periorden, men det gör inte så mycket har ju inte fått ett öre än så länge från A-kassan och nu är jag nog inte med där längre för att jag går med i jobbgarantin istället.


Hoppas på att de på riksfärdtjänsten snart kan skicka pärmen så att jag kan börja arbeta, de skulle ju skickat den direkt när de fått in pappren, men de har tydligen inte hunnit pga semestertider och mycket att göra.


Denna veckan blir det fredag jag ska rida, sedan hoppas jag att det kommer att bli tisdagarna framöver. Tills fredag ska jag ha läst igenom lite papper om hoppning och ryttarens sits och fel, strykigt under och ska ställa frågor. Har läst men har inga direkta frågor på det.


Nu är det ca 3 veckor kvar tills jag får beskedet om jag kommer in eller inte, hoppas, hoppas, hoppas ..... Det hade varit så roligt.


Ska börja planera den ena veckan då jag ska vara ledig, då jag ska åka hem och träffa släkt och vänner. Ska ringa mormor och morfar samt lite kompisar. Sedan ska jag även åka till Borås djurpark med en kusin (hoppas jag).


Ska nog fixa lite lunch nu


ha en bra eftermiddag

Av Maja - 29 juni 2010 12:03

god middag

Var uppe tidigt och gick med Diddi, sedan lite frukost och så sov jag lite igen. Nu är det snart dax för lite lunch, sedan hundpromenad. Efter det ska jag packa ihop en liten väska och ge mig ner till vattnet, ska sitta i skuggan och läsa tänkte jag.


Igår när Joakim kom hem blev det en mc tur, det va härligt. Blir ingen ridning idag då hon ställt in, får hoppas på att hon kan fredag kväll eller söndag förmiddag. Väntar på pärmen som mitt nya arbete ska skicka med information som jag måste läsa innan jag kan få mina uppdrag, hoppas att hon skickar det idag.


ha en bra dag

Av Maja - 28 juni 2010 15:59

hej hej!

Sommaren har verkligen kommit! Har varit sol och värme hela helgen. Har varit en väldigt bra helg.


I fredags började vi med sovmorgon, sedan en mc tur på dryga 3 timmar för att sedan inta midsommarmat med Joakims släkt. Lördagen åkte vi till en resteurang med samma gäng och åt en god middag, ett par timmar på kvällen satt vi vid en sjö, tände en brasa och kollade på vattnet, åt jordgubbar med choklad och njöt av livet.


Igår blev det en lågtur med mc igen denna gång följde Joakims vän Kalle med.


Idag har jag tvättat och grejat lite. Imorse var jag hos veterinären med Diddi, eftersom hon kliar sig och har exem, samt kissar mycket. De tog prover, de kommer att ringa när proverna är färdiga, så vi får se vad de visar, hoppas att vi inte kommer att få en tid hos hudveterinär utan hoppas på att de kan se med hjälp av proverna vad det är för något.


Under eftermiddagen har jag varit vid en badplats och legat i solen, innan jag åkte hem gick jag ner och doppade mig :).


Ska snart börja med maten så att den e färdig när Joakim kommer hem, så att vi hinner ta en kort mc tur.


ha en bra eftermiddag och kväll

Av Maja - 24 juni 2010 09:37

hej hej!

vet inte riktigt vad jag ska skriva. Ikväll ska jag rida igen, ska bli spännande och se vad jag får göra idag, måste verkligen koncentrera mig på min sits så jag kommer vidare. Ska skriva nytt kontrakt idag! Men får de hur det blir med ridningen under sommaren. Min "tränare" hehe om man kan kalla det så ska bort och kommer hem på helgerna. Nu rider jag ju på torsdagarna, vi får se hur vi löser det. Ska hämta "tränaren" innan jag ska rida, då kommer vi ut till stallet tidigare, ska även putsa tränset idag då det är min uppgift att putsa.

Sedan händer det inte något mera. Jag har bilen hela dagen då Joakim tog mc till jobbet. Ska åka och handla lite saker som jag glömde igår när jag handlade.


he en bra dag

Av Maja - 22 juni 2010 16:53

hej hej!

Har varit inne i stan idag på lite olika ärenden. Fick campingkatalogen på posten så har suttit och kollat på lite campingar i Bohuslän och Dalsland. Har fastnat för en som ligger precis vid kusten :). Får se vad Joakim tycker om den. Förhoppningsvis kan vi åka några dagar i vecka 31 gäller bara att vi hittat en fårvakt... Förhoppningsvis kan jag åka iväg några dagar i vecka 29 då Joakim är borta, men får se om kompisar och släkt kan träffas samt om jag kan vara ledig då. Har ju knappt blivit anställd på det nya arbete än, men eftersom det är ett jobb som man tackar ja eller nej till per uppdrag ska det nog inte vara några problem. Mina böcker har kommit ska hämta dem tidigast kl 17, så ska nog snart ta en macka och sedan åka iväg och hämta dem. Måste läsa ut den bok jag håller på med nu innan jag kan forsätta med serien.


imorgon onsdag händer det inget speciellt

torsdag ska jag rida

och fredag MIDSOMMAR det e inte klokt vad tiden går fort.

Som det ser ut nu ska vi vara med när de klär midsommarstången här i området, åka mc, samt äta middag med Joakims föräldrar, mormor och mostrar på kvällen.

På midsommardagen ska vi iväg och äta på resturang med samma gäng :).


Ha en bra kväll

Av Maja - 21 juni 2010 12:05

hej hej!

Snart dax för lunch. Sov ungefär till 9 sedan har jag ringt och fixat lie saker. Fick ett stort häfte med frågor från sifo som ska besvaras. Efter luchen ska jag gå med Diddi i minst en timma sedan ducha henne. Nästa vecka ska jag till veterinären då hon kliar sig, har exem, dricer mycket samt händer det att hon kissar inne om hon får ha vatten på natten. Så blir ett dyrt veterinär besök nästa vecka....


Så mycket mera händer inte. Väntar på ett telefonsamtal från personligassastent företaget, har väntat på att de ska ringa sedan i måndags. De lovade att ge besked om det kan finnas chans till att vara hos en annan brukare... Tydligen e hon hemma som skulle ringa och hennes kollega vet inte så mycket. Så jag får bara vänta till de ringer. Ska besöka min brukare imorgon och säga hejdå med.


ha en bra dag

Av Maja - 20 juni 2010 18:47

hej hej!

Idag har vi inte gjort mycket. Skulle åkt motorcykel då det såg fint ut här men när vi km till hans föreldrar började det regna så vi fick åka hem igen. Nu har vi fikat och jag har sått lite samt planterat om några blommor. Snart blir det en hundpromenad innan vi ska fixa lite middag.


ha en bra kväll

Ovido - Quiz & Flashcards