Alla inlägg under april 2011

Av Maja - 29 april 2011 08:33

tentan börjar om en halvtimma!! SHIT! pluggade stor del av dagen igår. Dock så blev det inte en heldag pga hundpromenader och ett tandläkarbesök. Men började plugga vid 8 och slutade vid 21 med lite uppehåll imellan då, men jag borde kunna något känner att jag iallafall kan två frågor. Tar det lite i taget då det är väldigt svårt att komma ihåg allt. Nu e det dax att gå. Ha en bra dag

Av Maja - 27 april 2011 18:14

Vilken dag vilken dag och det var inte min dag idag. Det första som händer att att bussen kör fel, grejen är att jag har 9 min bytestid och det är gott om tid om bussen är i tid. Bussen kommer någon minut sent, sedan ska bussen svänga av vägen för att köra genom ett mindre samhälle, men nej den forsätter rakt för att komma på 1 minut senare att oj jag körde visst fel. Då svänger bsschafören ner i ett industri område och kommer upp längre bort på samma väg och svänger i korsningen mot det mindre samhälle bussen ska igenom. Nu kör han väldigt ryckigt och över hastighetsbegränsningen hela vägen in till stan och mirakulöst nog hinner vi i tidtabells tid till stationen.


Bussen upp till universitetet går bra. Vi slutar en kvart tidigare på föreläsnigen än utsatt tid och jag sätter mig i biblioteket för att plugga den studen fram till 13 då jag ska ha ett möte. Jag kolla mailen i mobilen och får veta att de i Växjö kommuns vikarieförmedling inte fått tag i mina referenser och jag inte är inbjuden till morgondagen information om att arbeta hos de, suck. Jag forsätter att läsa och äter min lunch. Går bort till 5 minuter i 1 för att vara i tid. Får veta av en kollega till den kvinna jag ska träffa att hon är hemma och är sjuk, suck, suck!! Går till busshållplatsen där det visar sig att bussen är sen 8 minuter. Kommer ner till stationen där det visar sig att min buss hem precis har gått och tågen går ungefär samtidigt. Så jag får sitta på stationen och vänta i 45 minuter på tåget som jag väljer eftersom det bara tar 10 min istället för 30. Cyckeln är inte stulen och iget inbrott i lägenheten så eftermiddagen har nog gått bra :P. Nu fattas det väll bara att jag får avstämning på maxi eller pungtering på bilen :P. Har föresten fått ett tadläkarbesök imorgon då jag fick påmina de om att jag nog skulle dit under våren. Nu ska jag fixa lita smörgås tills Joakim kommer och sedan in och handla.


Ha en bra kväll

Av Maja - 26 april 2011 13:57

hej hej. Är hemma efter dagens seminarium som var redovisning , det gick bra och känns skönt att ha det avklarat. Igår skickade jag in den individuella texten känns skönt att även ha avklarat det. Nu blir det att studera till omtentan som ska vara på fredag men tid och plats har vi inte fått reda på än skit dåligt tycker många med mig. Till helgen blir det att ladda om till VFUn men tyvärr känns det inte jätte roligt då vi har så fruktansvärt mycket uppgifter. Vi ska vara i verksamheten 40 timmar och kunna gå undan och göra uppgifterna är det sagt, man kan ju göra observationer och anteckningar för hand på plats men inte då vi behöver skriva i dator och koppla allt till literaturen. Det är dessutom väldigt olika hur mycket vi är ute i verksamheten en del är ute 40 timmar medans andra är ute 30. 


Det är inte så att vi inte vill vara i barngruppen men det känns jobbigt då vi har så mycket uppgifter. Min VFU lärare jobbar endast 90% och jag går hennes tider, så ska vara i verksamheten 90%, blir det 37 timmar? Sedan ska jag komma hem på eftermiddagen och sitta och skriva, skriva och läsa i literaturen. Ska skriva 14 A4 sidor+loggboken som innehåller en hel del och om inte det vore nog har vi även uppgifter i rörelsen som ska göra. oj oj :( lär inte hinna åka in till madley och träna under de tre veckorna, kanske att jag hinner med någon hundpromenad men lär inte hinna det varje dag., men Joakim är snäll och tar Diddi då jag inte hinner. Men nu är det omtenta som gäller....


ha en bra dag och en bra vecka och njut av att du inte är student ....

Av Maja - 24 april 2011 12:37

Hmm ja det går kanske inte toppen fär min motion på träningsanläggningen men går ju med Diddi 60 min 5 dar i veckan ialafall. Madley drar 270 kr kronor varje månad men jag hinner inte utnyttja det som jag borde och vill. Hade varit fint att kunna simma en gång i veckan och träna på annat sätt en gång i veckan. Denna veckan har jag inte äns hunnit simma. Nästa vecka är det tveksamt att jag hinner pga omtentan och sedan är det VFU i tre veckor. Dock kommer jag denna gång gå på ännu mer om att jag har rätt till fritid trots att jag är på VFU att jag inte ska göra mina uppgifter på min fritid. Så hoppas på att kunna åka in och simma en kväll i veckan under VFUn men är inte säkert att jag hinner pga väldigt mycket uppgifter och min VFU lärarens inställning. Under sommaren får vi se hur mycket jag åker in. Kostar ju 64 kr tur och retur tt bara ta sig in till Växjö med buss eller tåg, men kanske att jag kan simma och handla samma dag. Nu är det plugg som gäller en har redan hunnit med Diddi i en timma.

Av Maja - 24 april 2011 10:42

Vilken dag det var igår. Vi började med att åka en härlig mc tur. Man ser så otroligt mycket antagligen för att man inte bara åker bil på det sättet. Det blommar, man ser både påskliljor och vitsippor. Vi såg ett litet föl som blev livrädd då vi kom susande förbi, fölet satte igång hästarna i hagen brevid som började springa med svansen högt, fånar  :), andra hästar står bara lugt och tuggar vidare då vi åker förbi. Det är kor ute på bete och björkarna har slagit ut :). Vi såg en rovfågel på mycket nära håll då den lämnade sitt byte en kanin på vägen, vi såg även en hare. På kvällen blev det middag hos Jockes föräldrar lax, ägg, ägg med tonfisk, äggröra, janson och sil.


Nu under förmiddagen ska plugga och Jocke är ute hos sina föräldrar och skulle tvätta bil samt fixa en GPS, sedan ska vi åka iväg och grilla ute vid en sjö och bara nujuta av solen och våren.


Nu ska jag återgå till Piaget, VYgotski, Kogniviv utv, socioemotionell utv mm.

Ha en bra dag

Av Maja - 20 april 2011 09:11

ja påsklov kan vi glömma som går på universitetet. Igår fick vi tillbaka tentorna och det gick som jag trodde. Idag ska jag görde det sista på den individuella uppgiften och sedan ta tag i omtentaplugget. Imorgon kommer kusin och stannar tills på fredag. Lördag antgligen mc-tur och påskmiddag hos Ahlberg. Antagligen mer eller mindre plugg söndag och måndag, då jag har ganska fullt shema nästa vecka med antagligen tre möten, föreläsnmingar, redovisning och den tid som blir över efter det TENTAPLUGG.

Ha en bra dag



Av Maja - 19 april 2011 08:22

hej hej. Sitter i skolan och väntar på att scannen sk bli färdig. Började scanna ett kapitel och skulle bara kolla om allt kommit med, under tiden kommer det självklart en annan som börjar scanna. Men nu försvann hon.... så måste forsätta nu. Sedan föreläsning och intervju...


ha en bra dag

Av Maja - 18 april 2011 20:00

Var ute på en promenad nu och våren har verkligen kommit. Såg vitsippor och några kor hade släppts på bete :). härligt härligt. Ha en bra kväll

Ovido - Quiz & Flashcards