Alla inlägg under oktober 2010

Av Maja - 26 oktober 2010 20:28

Ja det gäller att börja sitt julhandlande i tid, då man har många släktingar man ska köpa en julklapp till. I vår släkt är det många som ska få julklappar. Men i år ska jag bara ge till "barnen" alltså mina kusiner, min bror, mina föräldrar och mormor och morfar och sedan självklart även till Joakim och hans föräldrar. De "vuxna" mostrar och ingifta släktingar pratar varje år med att bara ge julklappar till "barnen" vilket fortafarande innebär mig 22 och min bror 19 samt kusiner mellan 6 månader och 16 år. Men jag ska bara ge till barnen och inga mostrar eller morbröder. Om jag bara ger till barnen kan jag köpa för större summa till dem.


Denna vecka har vi grpparbete. Går väll hyfsat, är nästan färdiga så kan bli att vi inte behöver arbeta med det på torsdag utan att jag kan sitta och plugga till en omtenta då. Imorgon skall jag även träffa mitt mentorsbarn och åka och simma med henne. Om en halvtimma kommer Jaokim hem från hundpromenad han är såååå snäll och gullig som går ut med Diddi då jag inte hinner. Så nu måste jag plugga under de 20-30 minutrarna.


natti natti

Av Maja - 23 oktober 2010 17:45

hej hej!

Sitter och spelar super mario på datorn via facebook haha. Jobbade igår kväll tills imorse och är nu ledig under dagen för att göra mitt andra pass för helgen under dagen imorgon. Idag har vi tagit det lungt, varit ute och gått i två timmar. Nu är det dax att börja med maten. Senare ska vi kolla på två avsnitt av lyxfällan och ett av bonde söker fru via datorn :).


Ha en bra dag och en bra kväll

Av Maja - 21 oktober 2010 07:39

som du kanske redan sett
första snön kom inatt
nu flyttar vi med fåglarna
som trotsar atlanten
har du hittat rätt
kan du höra ditt skratt
kan du leva vid en brant
med ena foten över kanten

 

ja det har snöat :). Är det vinter nu då? och blir det en lika härlig och vacker vinter det var i fjol?

 

Idag ska jag plugga, plugga, plugga, plugga, plugga, plugg plugga, plugga, plugga, plugga, plugga, plugga, ja vrklgen hela långa dagen  kansek sådär 12 timmar. Ha en bra dag, kör försikigt och njut av snön... :)

 

 


Av Maja - 20 oktober 2010 13:34

hej hej!

Ja idag har jag pluggat. Fast det har inte gått bra, har totalt kört fast hade velat ha någon att diskutera med men det är ingen som kan. Uppgiften är verkligen jätte svår. Har under morgonen varit arg, ledsen och frustrerad. Men det är klar att det inte hjälper, koncekvensen har istället blivit att jag inte har fått något gjort överhuvudtaget. Lite lite har jag skrivit. Även fått veta vilken litteratur några kurskanbrater har använt till några av frågorna. Jag har med använt samma litteratur men tycker att jag inte hittar så mycket som jag måste för att skriva 1 A4 och sedan utefter det skriva 2 till....


Om ett par timmar ska jag in till stan och träffa mitt mentorsbarn så blir tyvärr inte mycket mer gjort idag. Imorgon däremot måste jag skriva färdigt hela tentan :(, blir en hård dag. Hoppas innerligt att det går bättre då.


Nu får jag forsätta lite

ha en bra dag

Av Maja - 19 oktober 2010 17:16

hej hej!

Har suttit med hemtentan hela dagen. Det är tre frågor, de två första har a, b, c och den 3e har a, b. På varje delfråga ska vi max skriva ett A4 så lite mindre än ett A4/ delfråga ska jag skriva, så blir kanske 7-8 A4. Det är svåra frågor som inte riktigt går att "ta på". Vi får använda den litteratur vi haft i kursen. Men det är riktigt svårt. Har skrivit en del på fråga 1 och lite på 2an. Men har en del kvar på bägge frågorna. Fredag klockan 9 ska den lämnas in... Men ikväll ska jag inte plugga mera. Har varit här sedan 20 i 8 och nu räcker det för ikväll. Måste ha ett såkallat kompendie som ligger hemma. Ska in hit imorgon till klocken 8. På eftermiddagen ska jag träffa mitt mentorbarn :).


Igår på morgonen hörde vi att det var halka via radion. Det var tydligen både frosthaka och underkylt regn och det var en hel del avåkningar. Jag cyklar till bussen (leder den bitvis). Bussen ska gå 7:15, kl 7:35 kommer den bussen, 7:40 ska det gå en buss som går direkt till unversitetet så jag tänker att jag kan lika gärna kan vänta 5 minuter till så slipper jag ett byte i stan. Men så kommer det även en extra buss som skulle gå 7:40 men inte till universitetet, jag går på den, men då ringer chafören en del samtal ang den andra bussen och 10 i kommer den som ska till Universitetet, så jag byter buss och kommer till skolan vid halv 9 tiden istället för strax innan 8 :(


Mamma, morfar och min bror var här igår. De stannade i lite över en timma, blev så lite för att de hade varit borta hela dagen och hade 3 tmmar att köra hem. Men även för att jag hade så mycket att plugga på. När de gått satte jag mig och pluggade lite sedna kom Joakim, vi åt lite, han gick ut med Diddi och jag sorterade lite kort och kopierade över en del saker till hårddiskar. Ska radera hela datorn så småning om...


Nu siter jag och väntar på att Joakim ska hämta mig. Sedan ska vi köpa jord :), till lite växter. Sedan blir det att hämta Diddi och hem och äta. PUH sedan är det kvällen eller föresten Diddi ska ju ut en timma med...


Ha en bra kväll

Av Maja - 17 oktober 2010 17:49

Hej hej!

I kommande vecka ska vi göra en hemtenta :(. Har mån-tor på mig, hoppas att det inte är alltför svårt och jobbigt, samt tar för mycket tid. Vi kommer imorgon få uppgiften via nätet, det kommer att vara 3 frågor någon med delfrågor. VI ska läsa i litteraturen och reflektera mm. Hur mycket vi ska skriva vet jag inte än. Så imorgon blir det att åka in med 7.15 bussen, kolla uppgiften kl 8. Sedan sitta fram till strax innan 3, för att åka hem och ta emot mamma och morfar, sedan får jag ev åka tillbaka till skolan på kvällen. Mamma har bjudit in sig och morfar här imorgon, känner att jag egentligen inte hinner. Men det blir väll bara några timmar dem e här. Men är det hemtenta så är det och då ska vi ägna all vår tid åt den. Visst ska det blir roligt att dem kommer men det hade varit roligare om jag hade haft tiden.


Igår gjorde vi inget speciellt, promenerade lite, åt och hade en skön slappar kväll. Imorse var Joakim uppe med en kompis och gick i drev när de skulle skjuta älg. Jag tog en lång promenad med Diddi, var ute i 1,5 timma. Sedan har vi grejat lite, nu  bakar Joakim och jag för över bilder till våre externa hårddiskar. Såsmåning om ska jag ta bort allt på datorn, program, filer, bilder, musik... ALLT. För att sedan insallera det och hoppas på att daorn blir lite snabbare.


Ha en bra kväll

Av Maja - 15 oktober 2010 09:36

Köp en julklapp här och bidra samtidigt med att ge katter ett bättre liv. Genom att Kattkomando syd hjälper dem....

Gå in på deras hemsida och läs mer


http://www.kks.nu/

Av Maja - 14 oktober 2010 13:49

Igår vid 11 tiden utsates en bank i Alvesta för ett rånförsök. Läskigt att detta händer i pyttelila Alvesta. Kl 11:25 steg jag bå bussen omedveten vad som hänt kl 11:30 säger dem det på nyheterna här har ni artiklar från smålandsposten från händelsen.


http://www.smp.se/nyheter/alvesta/ran-mot-swedbank-i-alvesta(2141983).gm 


http://www.smp.se/nyheter/alvesta/ranardrama-pa-swedbank(2142921).gm


http://www.smp.se/nyheter/alvesta/ranarens-cykel-hetaste-sparet(2142922).gm

Ovido - Quiz & Flashcards