Alla inlägg under juli 2010

Av Maja - 30 juli 2010 21:12

hej hej! Idag är det sista dagen att tacka ja till höstens kurser och utbildningar på högskolan. Jag har tackat ja till både den i Kalmar och i Växjö. Andra urvalet kommer i början av augusti så gissar att det kommer kanske slutet nästa eller början där på, eller så kanske det bara tar ett par dar. Hade varit så skönt att komma in i Växjö så slipper jag pendla så långt. Men det e ju jätte roligt ändå att jag kommit in i Kalmar.


Idag har jag arbetat 5 pass :), utspida under dagen. Det första vid 12 och det sista nu vid halv 9. Igår var vi i Klamr och kollade runt i stan. promenerade vid slottet och även runt lite utanför skolan. Imorgon ska vi till Lager 157 och sedan vidare till Ullerisehamn och Joakims mormor. Dagarna som gått har vi även hunnit med att vara med vid vaccinering av blåtunga på får, cykeltur, lite shoping och så har jag arbetat en del. Men nu ska jag vara ledig i 9 dagar :). Vi ska ju på lite semester i nästa vecka. Av den anledningen kommer det inte bli så mycket skrivit. Detta med sms bloggning var ju rätt dyrt har jag upptäckt, 5 kr st :(. Så kommer inte bli många sådana inlägg. Ni får en rapport då vi kommit hem istället.


På söndag ska vi ut på en såkallad "hästrunda". Tingsryd är ju en väldigt hästtät kommun. Flera olika stuterier eller andra hästföretag har öppethus så man får komma och kolla på deras verksamhet. Det är bla den största shetisuppfödaren, en islandshästgård, en travtränare, någon som har Shire hästar för er som inte vet är det den största hästrasen. Så det ska bli spännande att åka runt på.


Nu är det snart dax att krypa ner, ska upp tidigt för att vara på Lager redan vid 10.

Natti Natti

Av Maja - 30 juli 2010 09:43

Godmorgon! Ligger i husvagnen och drar mig. Joakim har gått in och ska baka scons till frukost. Idag ska jag jobba 5 pass sedan ska jag vara ledig i 9 dagar. Igår var vi i kalmar hela dagen passade även på att besöka glasbruk på vägen. Imorgon ska vi hälsa på Joakims mormor och åka förbi Lager 157. Ha en bra dag

 
Av Maja - 28 juli 2010 18:08

Hej hej!

Vi är inne mitt i semester tider. Joakim kom hem i söndags kväll. Vi har tagit det lungt och jag har jobbat en del. Ska strax iväg på mitt fjärde pass för dagen. Det kommer inte bli mycket skrivit nu under de kommande två veckorna. Vi bor ute hos Joakims föräldrar och åker iväg på lite olika saker. Vi ska till Kalmar en dag och hans mormor en dag. Sedan ska vi iväg på lite semester. Idag har vi varit med och vacinerat får mot blåtunga och tagit en cykeltur på över en timma med lite fika paus. Nu ska jag jobba strax och måste åka.


ha en bra kväll

Av Maja - 24 juli 2010 20:34

Här kommer ett gäng härliga bilder delvis från Borås djurpark men även andra sommriga bilder


http://www.facebook.com/album.php?aid=190024&id=745217829&l=ba48707665

 

ha en bra kväll

 

Av Maja - 24 juli 2010 18:55

hej hej!

Sitter här och har ganska så tråkigt och nu försvan delar av inlägget. Har varit uppe sedan 6 imorse, då jag skulle vara i Kalmar kl 10. Precis innan jag skulle åka ringer Anders (Joakims pappa) och säger att jag absolut inte får köra bilen. Den har läckt olja under gårdagskvällen då jag var där. Men igår sa han att det inte var några problem att köra, men på morgonen ser han att den läckt mycket. Så jag åker ut och byter bil (får lov att låna Anders) då jag lämnar Diddi i hundgården. Det är jätte snällt att han lånar ut sin bil, dessutom fixade han den andra bilen. Det var bara ett oljefilter som behövdes bytas. Så hoppas på att det "bara" är det. Sedan begav jag mig iväg mot Kalamr.


Det var ganska så dåligt med information. Det skulle vara information om hur det är att studera på universitet, den informationen var en kvart. Sedan skulle Klamar hem vara där samt kalmars kommun så man kunde ställa frågor till dem och få brochyrer trodde jag, man man kunde bara ställa frågor och det var ingen allmän information.  Man kunde även prata med studenter och på ett annat ställe stod det lärare, men jag hade ju inga frågor till dem heller. Hade önskat att det kunde varit en rundvandring så man fick se vad ens instution (så heter det va) alltså lärarinstutionen ligger och deras lokaler, kanske om det finns någonstans att köpa mat, och värma mat. Hoppas på att man kan få den informationen första dagen istället.


När jag kom hem igen var jag fruktansvärt trött och hade huvudverk pga för lite sömn och mat. Så sov i två timmar och har ätit lite. Men huvudverken har fortfarande inte gått över. Kan ju smmanfatta denna dag med att det inte e min dag!


Ska snart ut med Diddi och få lite frisk luft och sedan ska jag nog titta på en naturfilm. Ska jobba ett pass vid 8 imorgon så sa lägga mig tidigt.


Joakim kommer som jag skrivit tidigare imorgon, han kommer på kvällen. Hoppas att han inte kommer allt för sent och att det inte händer något så de blir försenade med en dag.


Ha en bra kväll

Av Maja - 23 juli 2010 14:58

Jag har kommit hem från min lila semester hos föräldrarna och morföräldrar. Jag och brodern besökte Liseberg och allsången, det var mycket trevligt och roligt. Sedan har jag även hunnit med Borås djurpark med min 8 åriga kusin. Det var också roligt även fast barn har en förmåga att gnälla över ingenting. Jag tog närmare 150 kort på djuren, ska ladda in kort snart. Igår när jag åkte hem blev det lite probelm då oljelampan blinkade till i en kurva. Jag stannar en bit efter Borås och ringde till Anders Joakims pappa och frågar vad jag ska göra. Han rekomenderar mig att köra tilbaks till närmast bensinstation och köpa olja. Jag kör tillbaks till Borås och får hjälp med påfyllning av olja. Men på grund av denna insident, men även en till liten paus och en pakethämtning i Alvesta tog min resa 4 och en halv timma :(. Men fick mackor och fika hos Joakims föräldrar när jag kom, så piggnade snart till :), dem e snälla. I kväll ska jag åka dit och äta så jag slipper sitta ensam i lägenheten. Imorgon ska jag åka till kalmar och titta på skolan.


Har sagt upp ridningen, jag ville egentligen ridit färdigt de 5 gånger jag inte har ridit under sommaren samt de 3 gånger till det hade blivit efter en till betalning. JAg har funderat ett tag på att säga upp den för att jag verken kommer ha tid eller råd då jag börjar i Kalar. Jag har mailet med henne under förmiddagen och nu säger dem att de inte har undervisning och att det inte fungerar så hos dem.


Jag tycker det e konstig för det e precis vad dem haft, har inte ens ftt gått ut i hagen och hämta hästen själv. Så kände att det ändå inte kommer att vara roligt och åka dit och träffa dem samt så var det ju inte det minsta roligta att rida sist då dem bara klagar på min ridning, så sa upp mig där med engpng. De kan väll inte påstå att de inte har någon undervisning när man måste rida för dem tills de anser att man kan rida själv i deras ridstil. Min hjälm och skor ligger kvar där ute, så får åka och hämta det någon dag. Tror jag ska be Joakim åka med så får ha se gården. Det är så fint egentligen och dem har varit seriösa. Men de har annorlunda åsikter om hur man ska rida. Och påstår att jag inte kan rida när jag gått 8 år på ridskola, haft sommarhästar och andra medryttarhästar. Jag har ridit kanske 5 gånger hos dem har har bara fått sktita på halvlång tygel och får bara höra det som är dåligt. och hennes mamma har ännu mer åsikter om min ridning och hanteringen av hästaren.


Jag får se hur mycket tid som går åt till skolan, det hade varit roligt att rida en häst som står här i närheten. Men får se hur det går med det.


Nu ska jag ut med Diddi (innan det börjar regna)

ha en bra dag

Av Maja - 22 juli 2010 08:04

Godmorgon! Är hos mormor och morfar. Igår var jag och en kusin på Borås djurpark. Det var roligt, det e häftigt att se djuren på så nära häll. Idag ska jag bara vara här och sedan åka hem i eftermiddag. Ha en bra dag

 
Av Maja - 18 juli 2010 17:25

Har blivit eftermiddag idag med. Idag har jag mest tagit det lungt, städade bilen imorse, sedan lite vila. Sedan åkte jag in till stan, promenerade lite och tog en glass på Tallhyddan :). Det började lyssa en lampa på instumentpanelen som betyder "fel i motorns elektsiskasystem". Det låter ju inte alls bra. Det stod i instuktionsboken att man ska kontakta en verkstad och låta dem reparera/återgärda systemet snarast. Så vet inte riktigt vad jag ska göra. Har messat Joakim och han ringer väll sedan när de har stannat. Dock kan väll inte han göra något åt saken på det avstondet. Men han kanske kan råda mig till vad jag ska göra. Det konstiga är att lampan lyste hela vägen hel över 1,5 mil sedan när jag ska test starta den igen så lysser den inte längre... Men ska prata med Joakim. Ska ju åka ganska många mil innan den kan komma in på verkstad om jag inte kan lämna in den i Alingsås imorgon, men såååå akut kanske det inte är, även fast det inte är bra och vi ska vänta flera veckor.


Nu kom min bror hem

ha en bra kväll

Ovido - Quiz & Flashcards