Alla inlägg under april 2010

Av Maja - 30 april 2010 20:32

hej hej! Under eftermiddagen har jag virkat på mina "engelsk konfetti" jag får ladda upp en bild då jag blir färdigt med dem. Vi har även lagat mat, pannerad rödspettafilér med bakpotatis och räkröra Mums :) rödspetta är verkligen gott. Sedan åkte vi iväg till en eld och kom nyligen hem efter att ha åkt en extra sväng. Om en stund ska vi gå ner till sjön och kolla på en annan eld med granar från området.


Ha en forsat trevlig valborg

Av Maja - 30 april 2010 09:52

här hänger regnet iluften och kommer säkert börja regna när som helst. Enlit vädret ska bli snöblandat på tisdag ush vill inte :(. Men förhoppningsvis hinner väll det ändra sig. Idag regnskurar och ikväll halvklart till mulet, imorgon kan man nog få se solen igen en liten stund :).


Hoppas att ni har bättre väder!

Ny fråga i omröstningen... snart...

Av Maja - 30 april 2010 09:32

hej hej! Igår var det upp emot 20 grader :), härligt härligt. I onsdags var inte björkarna utslagna men igår slog dem ut tack vare lite regn och frmförallt värmen :). Det blir ingen semester till helgen men vi åker den 14-16 maj istället. Hoppas verkligen att vi kommer iväg då.


Köpte garn till min "engelsk konfetti", köpte 6 rullar och det gick nästan på 200 kr, så nu får jag minsan virka, det som blir över får bli grytlappar.


Joakim kmmer hem vid lunch, innan han kommer ska jag gå en promenad på en timma och kanske virka lite. Sedan bör vi handla, fast vi lär ju inte vara ensama på maxi. IKväll hoppas jag att vi kan titta på någon brasa och bara ha det mysigt.


Ha en bra dag och en härlig valborg :)



Av Maja - 29 april 2010 15:10

Hej hej! I mitt förra inlägg skrev jag om mitt missnöje över att Joakim gick till jobbet i morse trots att han e sjuk och att vi inte ska på semester till helgen för att han e sjuk...  Jag tycker fotfarade att det känns lite konstigt att vi inte kan åka till helgen för att han e sjuk men att han ädå har jobbat en hel dag. Så vi kanske kan åka endå??!! (hoppas).


Om han åker till jobbet och jobbar en hel dag (han har ett par timmar kvar) så måste vi väll kunna åka på semester. Vi skulle ju bara komma bort några dar för att ta det lungt och bara vara. Joakims föräldrar skulle passa Diddi eftersom man inte får ha hund i stugen. Så frågan e om vi inte ska ge oss iväg iallafall, så får vi väll ta det lungt då.


Får se hur han känner sig när han kommer hem vid 6 och om han ska till jobbet imorgon. Men vi ska ringa imorgon och säga om vi kommer eller inte om inte de har hört av sig och sagt att någon annan vill ha stugan. Det e synd om honom med att han ska bli sjuk igen, han hade köttelfeber i vintras och var sjuk i över en månad :(, så hoppas verkligen för hans skull att han inte blir dålig igen.


Skulle ju åkt iväg och köpt garn för att jag ska börja virka. Mamma hade hittat en beskrivning på hur man virkade "engelsk konffeti". Det hade varit läckert att ha några sådana i en skål på soffbordet :). Men eftersom jag inte har virkat, eller jo, men det var länge sedan så kanske det är svårt att börja med det, och så vet jag inte hur man börjar. Jag vet att man ska hämta upp och igenom..., men hur börjar man??? Kanske finns någon bra beskrivning på nätet... Gissar att man ska göra en ögla, men jag får nog hitta en beskrivning på nätet.


Jag får nog ta tag i det då och cykla in till Alvesta och köpa garnet samt handla.


ha en bra eftermiddag

Av Maja - 29 april 2010 08:08

hej hej! Vi skulle ju åkt på semester i helgen men Joakim är sjuk! Vi åkte ut till hans föräldrar igår, de sa att Joakim såg trött ut (han själv kände sig inte så trött) och då tar han tempen och det visar sig att han har en grad feber, de börjar prata om att vi ska iväg till helgen och tycker väll att vi inte borde åka. Kan inte vi avgöra det själva????


Hans klocka ringde som vanligt vid strax innan 6 och så tog han tempen och hade en grad feber, men han åker iväg till jobbet ändå. Blir han inte sämre av att åka till jobbet när han inte mår bra? Ska man inte vara hemma och vila när man har feber? Han lär ju inte bli bättre av att han jobbar när han är sjuk. Och vi kommer absolut inte kunna åka iväg på semestern.. fan helvete!!! Jag ville så gärna åka, jag hade verkligen behövt komma bort och göra något. Vi ringde igår dit, där vi skulle bo och han ska ringa om någon annan vill boka stugan annars ska vi höras imorgon bitti. Det kommer ju inte bli att vi åker, han kommer säkert bli sämre och så kommer vi säkert inte åka iväg överhuvudtaget någon annan helg heller.

Det är jätte tråkigt att han inte mår bra. Men om man är dålig och har feber borde man väll inte jobb???


Nu måste jag ut med Diddi

Av Maja - 28 april 2010 17:09

ja dagarna år långsamt men samtidigt fort. Tänk att det är 3 år sedan jag tog studenten vad har de tre åren tagit vägen?? Mycket har hänt, de mesta roligt, massa lärdom, kommer kommande tre år blir lika lärdomsfyllda? Tänk o jag kommer in på skolan i aug, då om 3 år har jag bara ett halvår kvar innan jag är färdigutbildad lärare, tänk vad roligt. Hoppas att man kan ha hus då, ett hus på landet med ladugård, så att jag så smått kan börja uppna mitt företag när jag jobbat ett tag som lärare.... ååå, kan man trycka på snabbspolning??? Kanske spola fram en månad iallafall så att jag vet om jag får pengar eller inte.


Har ni några ider på vad man ska göra när det inte får kosta något? Har ni det så får ni hemskt gärna lämna en komentar eller skriva i gästboken. Hoppas på att jag kan hälsa på lite kompisar i maj. Lite tågbilljetter och lite met kan jag nog kosta på mig iallafall.


Nu kommer snart Joakim hem, då ska jag steka ägg och sedan ska vi ut till hans föräldrr en stund. Imorgon ska vi antagligen till brukshundsklubben på kvällen.


Ha en bra eftermiddag

Av Maja - 28 april 2010 11:07

hej hej!

Skikade iväg brevet till a-kassan igår då. De ville ju ha exakta datum då jag studerat och kommer att studera, förstår inte varför de måste ha så exakta datum. eftersom jag inte kunde ge så exakta datum så skickade jag med ett brev och förklade lite. Hoppas inneligt på att jag kan få ertjättning och att det går fort, har ju varit arbetslös nu i 5 veckor och det e segt.


Den 22 juni när jag varit arbetslös i 3 månader kommer jag att få gå med i någon jobbgaranti för ungdomar. Det innebär att jag får en praktikplats och att jag får en liten erkättning från försäkringskassan. Det e långt till den 22 juni och jag vet inte om det är någon ide att söka andra jobb. Kommer ju inte kunna arbeta heltid från i slutet av aug eftersom det är då skolan börjar. Jag har sökt massvis med sommarjobb men inte fått något svar. Väntar på två svar från ställen jag varit i kontakt med flera gånger. Men kan inte kontakta de mer, då blir det att jag tjatar och det vill jag inte. Ska kontakta de i slutet av nästa vecka istället. Ska även ringa a-kassan igen nästa vecka för att se om mitt ärende kommit till handläggare. Det va 5 veckor kö, vet inte om det räknas från den dag jag blev arbetslös eller från det de första pappret blev inskickat.


Är sååå segt att bara gå hemma och inte kunna göra något. Kan ju inte göra något som kostar pengar... Har ni någon ide på vad man kan göra så får ni gärna skriva det.


Det är ingen ide att jag söker ett fast arbete för att redan sluta i aug, jag kan ju jobba maj till aug, men det är väll ingen som anställer då... Det e sommarjobb isåfall, men det e sent att söka det nu, har som jag skrivit tidigare lämnat över 40 Cv och skickat en del via post och mail med, men inget positivt, har varit på tre interljuver, 1 har tillsatt på den andra interljun har jag inte fått svar än det är dem jag ska kontakta nästa vecka, den tredje interljun gick absolut inget bra alls. De flesta arbetsgivare har redan tillsatt och vet vem som ska vara hos dem under sommaren.


Ha en bra dag

Av Maja - 26 april 2010 11:56

ojoj vad det e mycket nu! Vill ha besked från A-kassan om jag kommer att få pengar eller inte... Känns inte alls roligt att gå här ovetande. Vill även ha besked från två ställen som inte sagt nej än om jobb. Det ena är på ett boende med barn och det andra är bara extra arbeta, med det e något. Känns jobbigt att inte veta. Känns som om det är för sent att söka sommarjobb nu. När jag delade ut Cv föra veckan fick jag i princip bara nej, hade tänkt att dela ut några denna veckan men vet inte om det är någon ide. Ska jag lägga ner massa tid för att dela ut CV för att bara få nej??


Fick ett papper föra veckan som jag måste fylla i, måste då ha uppgifter om när jag studerat och även när den utbildning jag sökt börjar och slutar... Har nu fått svar men bara i veckor... När de pappren kommit in till A-kassan kommer jag troligtvis snart få en handläggare och efter ytterligare några veckor kanske jag kan få ett besked... Kanske blir en födelsedagsprecent... hoppas verkliget att jag får erkätning,..... suck


Nu ska jag nog fick lite och sedan promenera med Diddi


Ha en bra eftermiddag

Ovido - Quiz & Flashcards