Alla inlägg under januari 2013

Av Maja - 24 januari 2013 15:15

Hej

Under förmiddagen opererade jag bort en visdomstand. Jag fick ordentlig bedövning så ont gjorde det inte. Däremot är det obehagligt att ha öppet munnen under långtid, känna att de är där och grejar, inte se, hörra ljudet från borrmasinen oh känna tråden de sydde med mot den del av läppen som inte var bedövad. Efter operatioenne fick jag en del information kring hur länge stygnen ska sitta och hur jags ka ta värktabletterna. Sedan gick jag och hämtade ut stark smärtlindrande medecin samt en vätska jag ska sölja med eftersom jag inte kan borta ordentligt där operationssåret är. Joakim kom och hämtade mig, vi skulle tanka. Till sakne hör att jag hade en tid jag skulle ta värkmedecinen för att inte känna smärta så fick stanna på en bemanad bensinstation först. Sedan hade jag inte ätit sedan ca halv 8 och jag är känslig och måste ha mat på hyfsat samma tider och det får inte gå för många timmar. Så på vägen hem fick jag blodsockerfall. Då blir jag väldigt varm och svettig, lite yr och det är allmänt obehagligt. Jag vet att det var blodsockerfall eftersom det hänt tidigare. Jag får forfarande inte ät på ca 45 minuter när jag kommer hem så jag bäddar ner mig i soffan och Joákim fixar lite soppa. Sedan äter vi, men d¨känner jag att samma symtom kommer tillbaka. Har sedan legat i soffan och vilat och sovit. Nu har jag ätiot lite soppa till och ska om jag orkar läsa lite tills imorgon,. Vi har ett obligatoriskt seminari ioch en viktig föreläsmning imorgon. Dock kan jag få feber och bli svullen så det beror på hur jag mår i morgon bitti. Är lite typsikt att vi börjar så tidigt som 8.15 istället för 10.15 som vi gjort tidigare i veckan.


Ha en bra dag

Av Maja - 22 januari 2013 17:00

Hej

Oj vad tiden går fort. Igår började vårterminen i skolan med en rivstart. Jag satt kvar till 18 i skolan och vi började med introduktion kl 10 så det blev en rejäl dag. Inte nog med det satt jag sedan hemma och beställde lite litteratur och skrev ut en del sidor från en bok jag har som pdf så det blir inte tid att gå och lägga sig fören vid halv 11. Både igår och idag gick jag upp halv 7, i går var det precis att jag han alltig och därför tänkte jag att det var bra att stiga upp samma tid idasg men idag har jag mycke tid över. Den enda skillnaden igår var att jag tog en ducsh på moronen men det tog ju inte så lång tid. Jag ska åka om 45 minuter...


Ha det så bra

Av Maja - 19 januari 2013 15:30

Hej

Det är sent och jag kan inte skriva så mycket nu. Det jag kan tala om är att det inte blir någonting med verken hantversföretag eller fotoföretag. Jag måste sälja så många produkter så det kommer inte att gå ihop sig. Däremot kommer jag att sälja fotografier genom hobbyverksamhet. Om jag går med vinst måste jag betala alla avg precis som en företagare därav blir det ganska så höga priser. Jag ska trots det försöka. Synas på lokala marknader, facebook och genom min nya hemsdia http://majasfoto.123minsida.se/ du får gärna gå in och där och kommentera om du tror att idén kommer att fungera. Under uppstarten av den sidan så kommer jag att lägga mindre tid på denna sidan. Skolan börjar på måndag med en rivstart och det kommer då att bli mycket mer att göra än vad det var nu under hösten så därmed kommer det också att bli mindre tid till denna sida.


Ha det bra

Av Maja - 8 januari 2013 17:00

den 8 januari

Hej

Då var det morgon igen har inte blivit jobb idag heller. Idag har jag hunnit med lite små grejer som att hämta posten , släppt ut getterna, målat lite träföremål. Gå gärna in och titta på mina föremål. Du kan använda de som en inredningsdetalj eller ge bort som en gåva. Håller just nu på med en brödkorg som blir vit och blå till den kan man köpa den ljusstake som redan ligger ute som även den är blå och vit. Sedan håller jag på med en liten gunghäst som kommer att bli röd med vita prickar, den har jag tänkt kan bli en gåva till ett barn på dop eller födelsedagen. Se mina produkter på Hantverk här på hemsidan. På facebook har jag just nu en sida som heter Ullhjärtan för barncancerfodnen, gå gärna in där och "gilla" sidan så hjälper du till att sprida det viktiga budskapet att hjälpa barncancerfonden att besegra cancer. Självklar kan DU vara med och bidra till insamlingn med genom att antingen skänka valfri gåva genom http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Majas-hjarta/ eller gå in på Barncancerfonden här på hemsidan så kan du köpa ett hjärta där överskottet går till barncancerfondens insamling.


Jag skulle vilja veta om du är intresserad av att köpa mina träprodukter? Om jag ska kunna driva ett företag där affärsidén är att sälja träprodukter som inredning och precenter så måste det finnas en marknad. Jag vet inte idag hur stor den marknaden är utan jag måste försöka att ta reda på det. Funderar på att öppna en facebook sida där jag undersöker intresset och sprider informationen men jag vill inte "plåga" mina facebook vänner och släktingar med ytterligare en sida de ska gå med i, så jag tror jag får avvakta lite. Tills dess kan du ge din åsikt här. Skriv i kommentarsfältet vad du tycker!


Tack på förhand // Maja

Av Maja - 7 januari 2013 18:00

Hej


Idag är jag bara hemma. Fick inget jobb :( inge bra alls. Hoppas på att någon behöver mig i morgon. Jag har börjat engagera mig i att samla in pengar till barncancerfonden. Jag gör hjärtan av ull där jag sätter fast en magnet så att man kan ha den på exempelvis kylskåpet. Vill du köpa en magnet av mig kan du gå in och läsa rubriken barncancerfonden här på hemsidan annars kan du gå in på http://www.barncancerfonden.se/16338 så kommer du till majas hjärtan där du kan skänka en liten slant. Tack för DITT bidrag ALLA bidrag gör skillnad.


När man är hemma så här får man ganska så tråkigt. Jag gick upp 7 för att vara redo för arbete och fram tills nu har jag morgon yogat, ätit frukost, postat några brev, släppt ut getterna, målat lite av mitt hantverk, kollat på sommarkurser och försökt att få mer gilla markeringar på min facebooksida ”ullhjärtan för barncancerfonden”. Gå in där och gilla du med!! Att göra reklam kostar 359 kr och det är för mycket pengar för att jag ska beta det. Men du kan hjälpa mig!! TACK PÅ FÖRHAND!!


Ha det så bra// Maja

Av Maja - 2 januari 2013 18:00

Gick upp 5.15 i morse. Gissa om jag var trött! Ja du gissade rätt jag var mycket trött. Jag började 7 och då var det inga barn där. En personal hade börjat halv 7, de första kom vid 10 över 7 och frukosten skulle börjat 7. Ett syskonpar hade försovit sig och ett annat dök inte upp alls utan att höra av sig. Sedan var det färre barn än vad som var in planerat. Imorgon behövde de ingen hjälp och jag har inte fått någon förfrågan från annat ställe heller. Gissningsvis är det ingen som tar semester precis efter ledighet, det är ingen personal som blivit sjuk ännu och det är en hel del barn som även är lediga denna vecka. Nu ska vi äta äppelpaj mums.


Ha en bra dag// Maja

Av Maja - 1 januari 2013 19:45


Ja då var det första januari 2013 då. Idag har vi varit och hälsat på Joakims föräldrar och även träffat hans moster med sambo då de varit där över nyår. Under eftermiddagen har jag fixat i ordning hos getterna. Jag har krattat ihop skräp utanför deras box och tagit dit två lass med grus. Det blev mycket fint. Sedan har jag tillverkat 8 ullhjärtan. I morgon blir det jobb så ska upp tidigt. Något mer har inte hänt idag. Läs mer under getter.


Ha en bra kväll // Maja

Ovido - Quiz & Flashcards