Alla inlägg under augusti 2011

Av Maja - 31 augusti 2011 20:29

Hej hej!!

Idag har det varit full aktivitet. På morgonen var jag iväg med bägge katterna
(Missan drygt 1 år och Pippelina några månader) hos veterinären. Missan blev
kastrerad och fick sin vaccination och Pippelina fick sin vaccination. Var där
vid halv 9 men fick vänta iallafall 45 min innan jag fick komma in med katterna. Lämnade Missan och Pippelina var mycket snäll då hon fick sprutan. Sedan bar det ut till Joakims föräldrar där katterna bor för att lämna Pipelina. Sedan hem för att plugga.


Efter några timmar blev det en ledsagning för att sedan åka vidare till staden och gå till boody shoop på deras kundklubb dagar. Åkte vidare till djursjukhuset för att hämta Missan. Operationen hade gått bra. Fick nästen ett a4 med instuktioner på hur man nu ska sköta henne mm. Hon ska inte få gå ut fören efter de tagit stygnen står det. Dock frågade jag då hon är ute katt tycker jag synd om henne att hon ska få vara inne i 12 dagar... Så det gick bra att hon fick gå ut tidigare bara hon fick vara inne de första dygnen. Så ska försöka att hålla henne inne i 5 eller 4 dygn iallafall men tycker otroligt synd om henne :( stackars katt att inte få gå ut.

Imorgon ska jag jobba på en
förskola JIPPI och plugga hela eftermiddagen. Så nu ska jag faktiskt borsta
tänderna och krypa ner då klockan ringer redan halv 6. Så natti natti

Av Maja - 29 augusti 2011 08:26

hej hej. Då var det måndag igen då. Gick upp vid 6, har hunnit plugga lite, varit ute och spungit, slängt i en maskin tvätt samt dushat. Nu väntar jag på att veterinären ska ringa ang kastrering av Missan. Ska in till djursjukhuset på onsdag för att veccinera bägge katterna hoppas på att få en tid till kastrering då. Halv 12 går bussen in till stan, ska låna tempelriddaren på ljudbok på biblioteket så kan man få en avkopplande stund på bussen till och från skolan :). Sedan ska jag upp till skolan och ha rörelse, efter rörelsen blir det raka vägen till stationen här hemma för att genomföra en ledsagning. Shit vilken dag det kommer att blir. Ska rinag till ica banken samt frissören med...


Ha en bra dag

Av Maja - 25 augusti 2011 08:44

Hej hej eller godmorgon, klockan är ju bara kvart i 8 trots allt. Har gått upp kl 6 alla dagar denna veckan men idag tog jag sovmorgon till halv 8. Har ätit  min gröt och äggfrukost samt varit ute med Diddi i ca 15 min 1833 steg, 1,20 km. Imorgon har jag en omtenta på fysisk-motorisk utveckling samt språkutveckling. Har pluggat hela veckan men ingen direkt heldag. Tror att jag kan det hyfsat, ska sitta idag med men måste hinna med en hel del andra saker också. Ska till Alveta och handla det allra nödvändigaste, ska gå med Diddi och ev åker vi till tydingesjön med mc ikväll. Men är inte säker på att jag hinner det. På måndag börjar skolan med en rörelse lektion på 3 timmar. På tisdag har vi introduktion + föreläsning på ca 4 timmar. Ska även vaccinera katterna nästa vecka innan torsdag. Hoppas att jag kan göra seminarium uppgifterna på onsdag och kanske jobba på torsdag hade varit sååååå roligt att få något förskolejobb så väntar på sms från timepool.


Ha en bra dag


Av Maja - 22 augusti 2011 07:08

Hej hej. Precis innan väckarklockan ringde drömmde jag om en stor chokladkaka/tårta och mormor höll på att ganera den genom att göara chokladbollar genom en strut... jag han inte ens smaka på den i drömmen innan klockan ringde :(. NU ska ska jag ut med Diddi och sedan plugga intensivt till halv 12 för att då gå med Diddi igen och genomföra en ledsagning.


Ha en bra dag

Av Maja - 20 augusti 2011 11:33

Hej hej! Då var det lördag igen då. Ledsagning om en liten stund och sedan en ikväll med. Där imellan hoppas jag det kan bli en svamp promenad :). Joakim har gjort skogsbrukspaner två dagar i rad nu och då har han hittat en del kantareller MUMS. Igår blev det kantarellsås till spettan och den pressade potatisen i förgår blev det kantarellstuvning på macka i ugn MUMS. Så idag hoppas jag på fler kantareller. Det blåser och är ca 16 grader. Ska försöka att titta lite på tentan med innan Jocke kommer hem och jag har haft ledsagningen. Han är ute i Sissleboda och ska fixa med Diddis hundkoja så att hon inte lika lätt kan gräva under den. I nu läget står den med gropar under sig och et är inte så bra. Men nu blir det ju fixat.


Vill flytta till Sissleboda nu!! Har för litet skafferi för maten, för liten kyl och frys också. Vi får ha maten på bänken för att det inte få plats i något skåp och de jag bakade tidigare i veckan ligger ute i Sissleboda då vi inte får in de i frysen. Gaderoben är även för liten, få ha kläderna så att man måste lyfta mycket för att hitta... Vill ha större och bo på landet NU!! Det är deras hantverkare vi väntar på... Om inte hantverkarna ringt denna veckan ska Jockes föräldrar höra av sig i början av nästa. Vet inte om hantverkarna hört av sig. Då hantverkarna varit där och målat så är det nog inget annat att vänta på. Då är det nog "bara" för dom att flytta. Dock ska de flytta allt som ryms i ett hus till ett hus inte större än en lägnehet. Inser att mer en hälften kommer de inte ta med sig och jag hoppas att de förstår att de får göra sig av med grejerna INNAN de flyttar och inte tror att de kan ligga kvar... Vill sitta framför kaminen och titta på brasan med en katt i knät medans höstmörkret faller och regnet smatrar på rutan.... MMM längtar....


Nu måste jag åka till ledsagningen

ha en bra helg

Av Maja - 19 augusti 2011 07:12

Gröten står på spisen, Diddi har ätit sin frukost. Då jag ätit blir det en sväng med henne och sedan plugg hela dagen, då jag SKA klara den **** omtentan nästa vecka. Vädret är gråmulet, 11 grader och det ska komma regn under dagen samt börja att blåsa. Brr känns som det kommer bli en höstdag? Är det så? Vill vi erkänna att sommaren snart är slut och att hösten är här? FY!!


Nu ska jag ta min gröt

Ha det så bra

Av Maja - 17 augusti 2011 11:35

hej hej. Jag har varit vaken ett antal timmar sedan 7 ungefär. Sedan dess har jag pluggat lite, men egentligen för lite. Har omtenta nästa fredag och måste verkligen klara det provet så det gäller att plugga, plugga och plugga nu fram tills dess. Har fått tag i stor del av den literaturen jag behöver under hösten :) så blir mycket biligare än vad de kostar i nätbutikerna. Om en stund ska jag med en buss och sedan till läkaren. Efter det ska jag ta en buss så att jag kommer till Sissleboda.


Har börjat äte lite smalmat, då jag har fått för mig att gå ner ca 6 kg i vikt. Är nu inne på den tredje dagen och jag tycker att det går riktigt bra. Äter frukt, keso och nutirette diet mat + vanlig mat såklart. Idag har jag ätit grahamsgröt till frukost, keso, en banan, ett äpple med 2 dl mellan mjölk och 3 del vatten till lunch. Använder mig av en sida på nätet som heter matdagboken. Där lägger jag in allt jag äter och hur mycket jag rör men även hur mycket näring jag får i mig och vad jag behöver få i mig. Tycker det är mycket bra!


Ha en bra dag

Av Maja - 11 augusti 2011 10:04

Hej hej! Idag ska jag sälja en kattunge till. Två har redan flyttat och den tredje åker idag. Den fjärde åker antagligen på måndag. Förutom att sälja katt ska jag även träffa Anna, en kompis från Alingsås som ska stanna tills imorgon. På eftermiddagen imorgon ska jag och Jocke upp till hans kompisar i Halsberg med ett gäng andra kompisar. Ska samåka med två utavde. Så tills på söndag blir det full dart. På måndag ska jag jobba på en förskola i Alvesta :).


Nu ringde kattköparen och pga privata omständigheter blir det inget kattköp idag.


Ha en bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards