Alla inlägg under december 2009

Av Maja - 31 december 2009 20:21

ja nu e det snart dax att fira in det nya året vi har ätit vår förrett och huvudretten. Nu ska vi snart ut med Diddi och sedan baka kladd kakan mums.


gott nytt och gott slut till er

Av Maja - 31 december 2009 16:20

ja om knappa 8 timmar smäller det, ja det kommer smälla över hela Hallanäs, Alvesta, Kronoberg, småland ... och så vidare ... :).


Våran dag har varit lugn, Joakim har haft feber sedan igår, så han har vilat och jag har grejat lite och gjort ingenting. Vår tanke från början var att åka in till Växjö och kolla på fyrverkerierna  till 12 slaget men nu stannar vi nog hemma. Antagligen kommer folk skjuta raketer här med, men det e såklart mycket finare inne i Växjö. Men det kommer att vara kallt, nu är det klart, fullmåne och minus 12 och det kommer nog sjunka ännu mera birrr...


Snart får vi börja med våran nyårssupe.

Till förret ska vi äta en nudelsopa med kräftsjärtar

till huvudrätt ska vi servera bakpotais, stekt lax och till det ska vi ha vitlökssmör och vanligt smör samt skagenröra (tror jag det var)

vi ska avsluta med kladdkaka och grädde.


Till för och huvudrett serveras det välkyld äpple eller päron cider efter smak och till kladdkakan kaffe eller te till 12 slaget blir det något champanj liknande (tror jag).


Ja jag brukar aldrig dricka men ska nog smaka kanske en mun eller två på det bubbelvinet (eller vad det kan kalas) som vi köpt dagen till ära. Men det förutsäter att Joakim kan kombinera panodil och alkohol, någon som vet om man kan det?? (vi tänker självklart läsa bipacksedeln förre 12 slaget)


Ni får ha ett rikigt gott nytt år


något nyårslöfte???


Jag har nog något pågång, men det avslöjar jag inte nu...


gott nytt

Av Maja - 30 december 2009 19:12

ja då var det redan den 30 och jag har befunit mig i småland i en vecka. Det känns ganska länge, men bra. Idag har vi varit inne i växjö och lagt upp mina jeans jag köpte i fredags, igår var vi och åkte skidor i  Hestra. Det var mycket roligt :). Joakim har inte åkt skidor sedan han var i 8 års åldern och jag har inte åkt sedan 04, så jag var lite ring rostig. Vi började i barn backen och sedan åkte vi en blå backe och på slutet åkte vi två åk i en röd. En mycket lyckad dag. Men när vi kom hem var vi sååå trötta, vi hade gått upp tidigt och hade ont i kroppen så vi la oss innan 8 och sov nog till 9 :).


Det var gårdagen men vet ni vad jag gjorde i måndags? Jo jag sa upp lägenheten :), ja nu ska jag flytta hit ner till Joakim, Alvesta, Kronobergs län och Småland.... Känns både nervöst, spänande och roligt :). Så redan i mars är det... så blir hem nu på lördag och jobba igen. Så ska prata med brukare och min chef om att jag ska flytta, kommer bli lite jobbigt att förklara speciellt för cheffen coh en brukare, men kommer nog att gå bra.


Har fått mindre timmar än vad jag trodde så kommer att gå en del back, så hoppas på att jag kan få jobb här nere så fort som möjligt... Skulle ju kunna börja jobba här tidigre bara att jag har kvar lägenheten hemma.


Nu har vi ätit och Joakim har åkt iväg en sväng till sina föräldrar. Jah kände att det kunde vara skönt att vara ensam så jag stannade här framför skärmen istället.


nu ska jag besöka facebook

skriver nog inte mer förren på lördag eller söndag


ha en bra kväll och ett riktigt gott nytt år till er

Av Maja - 27 december 2009 08:05

hej hej!

Jag vet att jag varait dålig på att skriva de senaste dagarna. Men jag har inte riktigt haft tid. Idag är vi uppe nu för att vi ska till Ikea och tänkte vara där när det öppnar kl 10 för att slippa trängas. Vi ska köpa en hyll anordning till hallen.


Igår var vi inne på mellandagsrean och i fredags så var vi bara hemma och slappade. På självaste julafton  var vi hos Joakims föräldrar hela dagen. Skriver mera ikväll eller imorgon.


Ha en bra dag

Av Maja - 23 december 2009 10:16

Hej! Imorse var jag uppe och jobbade, sedan vilade jag lite. Har även hunnit tjuvstarta att öppna några packet, 2 stora som jag inte skulle få med i väskan. Det var ett våffeljärn från min kära bror, en go fliströja och ett underställ från mina goa föräldrar :).


Nu ska jag snart in i dushen och sedan packa det sista och diska så ska jag bege mig. Vet inte hur mycket jag kommer att skriva de närmsta dagarna men kanske kommer in och skriver några rader då och då. Så ni får ha en riktigt bra jul.


hejdå

Av Maja - 22 december 2009 15:27

nu är även köket färdigt, jag har ätit och e mätt och har diskat :). Så nu är det verkligen inte mycket kvar. Ändrade planer för imorgon då min kollega ringde och frågade om jag kunde jobba och det ska jag göra. Nu blir det snart en kisserunda med Diddi och sedan jobb. Skriver inte mer ikväll då jag kommer hem sent och ska upp imorgon.


Ha en bra eftermiddag och kväll

och stressa inte ihjäl er i jul stressen

Av Maja - 22 december 2009 14:22

ja nu har jag inte mycket kvar innan jag är färdig :). Ska "bara" plocka undan disken och lägga på en duk och lite tomtar i köket, plocka bort grejer på soffbordet och ställa lite ljus där och så packa :). Det jag har hunnit med är att diska, packa en del, börjat med att städa (ska föresten forsätta med det med). Om mindre en två timmr ska jag gå till bussen för att jobba ett 3,5 timma långt pass. Omorgon ska jag tjuvstarta och uppna några packet. Mamma var här och hämtade lite grejer och lämnade lite pcket :). En del får jag med ner till Joakim men de två största tänker jag uppna imorgon (om jag kan hålla mig :) hehe.


Ne nu måste jag forsätta


Av Maja - 22 december 2009 11:35

Jag tog sovmorgon i morse och gick upp halv 10. Sedan tog jag på mig långkalsånger, termobyxor, vinterkängor och allt annat man behör för att gå ut i kylan. OCh så gick jag en promenad med Diddi och tog en hel del foton. Vi träffade boxern som vi träffat förut och vi tog följe en bit på vägen. Hundarna kom väldigt bra överrens och spang lösa, de lekte och bara va :).


Nu har jag ätit rostat bröd och te, mums. Snart ska jag börja bocka av på min "att göra lista". Där står det bla diska och städa... Så får väll snart sätta igång. Imorgon åker jag och det är ju allttid roligare att komma hem till en städad lägehet.


ha en bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards