Alla inlägg under september 2009

Av Maja - 30 september 2009 16:10

Stöd rosa bandet och lägg en länk på din blogg så fler ser den... Kan skänka genom sms :)

Nu är det dax att gå ut med min busa till hund

hade gött

Av Maja - 30 september 2009 15:24

godeftermiddag på er där ute!! Nu har jag varit på biblioteket och läst 2 kapitel. Men jag blir såå tröt av att läsa, så jag cyklade hem en timma för tidigt och diskade och nu bvärmer jag mat på spisen. Om 1 och 1/2 timma börjar jag att jobba. Imorgon får det bli riktigt mycket plugg! Är inte säkert att jag skriver mera idag...

Ha en bra eftermiddag och kväll

Av Maja - 30 september 2009 11:27

hej hej! Har varit uppe och jobbat på morgonen för att han som skulle jobba kunde inte. Hade tänkt att jag skulle plugga massor idag och sova till kanske 8 å jag hade varit utsövd... Men men, nu har jag sovit mellan 8 och halv 11, dushat och nu sitter jag och äter lite "mellanmål" bestående av rostad macka och te :). Har tänkt att jag ska vara på biblioteket till kl 12 och plugga fram till 3. Så nu måste jag äta färdigt och gå ut med Diddi.

Ha en bra dag

Av Maja - 29 september 2009 15:34

ne nu ska jag stänga av datorn för dagen. Har inte fått plugga tillräckligt under dagen så blir nog illa tvungen att det ta det ikväll då jag kommer hem från jobbet kl 8 :(. Nu sitter jag och äter min middag som kunde slutat illa.... Bussen går om en timma till jobbet och innan ska jag ut med Diddi och sedan ta en omväg för att lämna lite papper på vägen. Ni får ha en bra eftermiddag och kväll

Av Maja - 29 september 2009 15:00

shit! Nu gick ett glas lock sönder....

Jag håller på att laga mat och när den ena plattan böjade ryka för att den inte har blivit avtorkad sedan sist det lagades mat... så tog jag bort stekpannan och stängde av plattan, tordade av plattan och sätter på den igen. Jag håller på att koka pasta och har lagt locket till kastrullen på plattan bredvid (övre delen av såpisen). Så sätter jag mig vid skrivbordet (precis intil köket) och skriver lite så känner jag en konstig lukt från köket och går dit in.... då öppteker jag att fel platta är på  Skäms den platten där locket ligger är på. Ja stänger av plattan med desamma och lyfter upp locket, får lägga ner det i diskhon med engång då det är väldigt varmt. Så sätter jag på kranen och spolar lite vatten på det och POFF och KRAS så ligger locket i diskkon trasigt.... Skäms

Nu ska jag återgå till köket

Av Maja - 29 september 2009 14:15

hej hej! Har nu nytt utseénde på bloggen... :) titta in

Av Maja - 29 september 2009 12:05

hej! Nu sitter jag här med macka och te som fika. Var hos tanläkaren tidigare idag och det gick faktiskt ganska bra. Var bara en tandhygenist. Alltså en person mindre som står böjd över en och pratar (och förvätar sig att man ska svara även fast men har munnen full med apparater.) Men idag tog hon bara bilder och jag hade inga hål :) jippi!!  (iallafall inga hål dem behövdes laga) Men det gör ont att ha dem där fyrkantiga grjerna i munnen som hon har röntgenbilden på (eller var det nu är) det skaver in i kinderna aj :(. Har ont i munnen nu när jag äter för hon grjde runt med sina verktyg. Gick även med i den där Frisktandvården, det innebär att man betalar ett fast grupp varje månad eller år. Hur mycket beror på vilken grupp man tillhör och det beror på hur ens tandhälsa är, tex kostvanor, rökning, snusning, hur mycke hål man har haft. Sedan får man gå till tandläkaren och slipper betala på plats... ni får läsa mera på Frisktanvarden.se.


Min eftermiddag ser ut på följade sett. När jag ätit färdigt ska jag gå en längre promenad med Diddi, efter det lämna lite papper på två olika ställen och sedan försöka hinna plugga. Men måste ju laga mat idag med. Ikväll ska jag jobba. Har föresten räknat ut att i snitt jobbar jag 17 timmar i veckan alltså ca 40% :).


Ha en bra eftermiddag

Av Maja - 29 september 2009 08:25

godmorgon idag har jag fått lite sovmorgon. Det var skönt även fast jag inte kunde sova så fick jag ju iallafall ligga kvar. Nu har jag ätit frukost, kollat mail. Snart ska jag ut med Diddi och sedan till tandläkaren Skrikandes. Efter tandläkaren får det bli plugg, plugg och åter plugg. Ska jobba ikväll och Diddi måste få en timma med.

Så ni får ha en bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards