Alla inlägg under december 2011

Av Maja - 31 december 2011 17:30

Hej hej! Nu är det bara timmar kvar av detta år. Vad har detta år fört med sig?? För mig har det blivit flytt till en mindre gård med min kära Joakim. Detta år har först med sig mycket arbete och kämpande i skolan. Nästa år kan föra med sig inköp av både get och hund.   Hoppas och tror att kommande år blir lugnare i skolan.


Har inte skrivt här på länge eftersom jag nyss bytt lösenord och sedan glömt det nya. Sedan har jag min gamla email angiven här vilket jag inte heller visste så förstod inte varför det inte kom ett mail om att bytalösenord. Nu har det iallafall löst sig!! Jag har nu mera en hemsida där jag skriver om allt möjligt. Jag visar olika pyssel jag gör. Visar bilder på djuren, håller läsaren uppdaterad om hur det går med projekt göingegetter. Har nyss startat en blogg på hemsidan där jag skrivit lite. Så gå in där, ta en titt och lämna gärna en kommentar i gästboken.


Har de två föregåendeåren skrivit vår nyårssupe så delar med mig av det även i år.

Förrett: Tunnbrödsrulle med röktlax till det Kiviks herrgårdscider.

Huvudrätt: Lax i ugn och klyftpotatis till det x-cider.

Efterrätt: Glass med mint med bitar av mörk choklad till det en kopp te eller kaffe.

Ostar: Blir tre ostar och cider under sena kvällen

12-slaget: Mosserande vin


GOTT NYTT ÅR

Av Maja - 5 december 2011 09:22

Hej hej. Har varit hos mina föräldrar i helgen. Var hos en gamal klasskomis från högstadiet med två andra kompisar från den tiden som jag även umgåts med en del sedan dess. Vi bakade lussebullar, pepparkakor, knäck och saffranskola. Jag var förskyld när vi åkte dit och under dagen fick jag troligtvis feber. Orkade inte vara så aktiv så satt mest och tittade på och pratade med den som inte stod vid spis eller ugn.


Då jag kom hem blev det nästan bums i säng då jag inte alls var pigg. Igår skulle jag åkt med mamma och pappa till min kusin som nyligen fått barn men jag följde inte med för att skona bebisen från att bli sjuk. Inte bra om en några månaders beby får feber. Hade troligtvis feber igår med. Har sovit länge i natt och har troligtvis ingen feber nu.


Meningen var att jag skulle tagit igen vfun idag. Men det går icke. På onsdag ska jag träffa gruppen och då ska vi ha skrivit en del. Jag ska skriva om saga. Troligtvis gör jag det imorgon och får ta igen vfun på torsdag. Orkar inte sitta intesivt och skriva idag.


Det har snöat :). Då jag vaknade tittade jag ut och tyckte att det var vitt på träden. Funderaede över om det var frost eller om det verkligen var snö. Gick fram till fönstret och ser att det nog är snö då det är vitt lite över allt. Går ner till köket där Jocke har börjat sin arbetsdag. Sätter mig i kökssoffan och tittar ut och nu kommer det stora flingor som dalar ner över landskapet :). Vi släpper ut Diddi då hon brukar älska snön, men trökmonsen till hund ;) vill bara gå in igen.


Ska under dagen försöka att läsa och skriva lite och så får jag göra resten imorgon.

ha en bra dag


Ovido - Quiz & Flashcards