Alla inlägg under augusti 2009

Av Maja - 31 augusti 2009 19:32

hej igen allesammans!

Nu är jag nog frisk snart, men man smittar ju i 48 timmar så blir inget jobb imorgon heller. Nu är jag så trött så jag ska snart krypa ner under täcket igen.

Ha en bra kväll

Av Maja - 31 augusti 2009 13:39

kan tilllägga att jag nu ska krypa ner under täcket igen och läsa min bok som jag annars bara läser på tåget från och till Joakim. Saknar Joakim väldigt mycket nu, men det blir nog snart fredag...

Av Maja - 31 augusti 2009 13:33

ush idag är jag sjuk! Skulle ju upp och ridit som ni kan läsa i ett tidigare inlägg. jAg gick och la mig och sedan blav jag magsjuk. Så har varit sägliggande fram tills nu, Diddi fick kissa utanför dörren i morse och för någon timma sedan var mamma här och promenerade med henne och köpte lite "bra mat för magen".


Har fått ordnat att en annan jobbar för mig imorgon på morgonen, kvällens och morgon kvällens jobb får jag försöka att flytta. Sedan har även den tredje personen som skulle jobba jos tvillingarna drat sig ur så nu ska Linda göra om shemat så nu hoppas jag att jag kan jobba hos tvillingarna måndag, torsdag och varanan fredag. Då är det en stund på morgonen och en stund på eftermiddagen.

Ha en bra dag

Av Maja - 31 augusti 2009 06:32

Hej på er!

Meningen var ju nu att jag skulle ta en b us som gick kl 7:30 till stallet, men jag kom på nu när jag vaknat av klockan att hon släpper ut hästarna vid 9 och att hon ger dem mat precis innan när hon kommer hem från att ha jobbat natt. Så då kan det vara dumt om jag dyker upp mitt i hästarnas tuggande då jag inte får rida precis efter dem ätit. Så nu tänkte jag att jag tar en buss 9 och sedan åker hem 20 i 1. Så det är nog en bättre tid. Ville ju åka ut hev 8 så jag skulle hinna plugga....

Har sovit gott men är trött så kanske att jag skulle lägga mig i en timma.....

mm natti igen

Av Maja - 30 augusti 2009 19:27

hej hej!

Idag har jag jobbat på det stället där jag var i fredags och allt verkar mycket lugnare. Så det kommer att lösa sig! Jag kommer att ha jobb så länge mitt shema räcker om inget händer. NU ska jag verkligen söka jobb i dem tre kommuner/städer som ligger närmast där Joakim bor! Skulle hämtat färgpatronerna förut men då hade postombudet stängt. Så ska göra det när jag har ridit imorgon. Jag ska ut riktigt ridigt till stallet imorgon tror jag tar en buss halv 8 och tillbaka 20 i 11. Så kan jag vara på skolan 13 och plugga, kl 17 ska jag jobba, så hinner jag skriva ut ansökningarna innan.


På tisdag blir det till att ringa till fler ställen och skicka fler ansökningar, på tisdag kväll kl 17 ska jag jobba med.

På onsdag ska jag och Emelie till Börjes och sedan ska jag jobba kl 17

På Torsdag får det bli en massa plugg, lektion och ringa fler förhoppningsvis.

På fredag ska jag ha en lektion och sedan ta bussen 12 till Joakim


Nu ska jag nog ut med Diddi

ha en bra kväll

Av Maja - 30 augusti 2009 11:08

hej hej!

Nu har jag inte skrivit här på några dagar, det har hänt så mycket...


I fredags var jag uppe och jobbade, sedan cyklade jag till skolan, efter det cycklade jaf till shäfen för att hämta det nya shemat. Det vissade sig när jag kom dit att dem hade lite möta som jag var med en stund på. Det var om en av familjerna jag är hos i bland, deras beslut har blivit ändrat och grejer. Jag såg på shemat att det var mindre timmar en var det varit hittlis, för att det ksa vara en till som ska dela på timmarna + att det är lite mindre timmar från början. Så jag åkte hem och räknade på det, det blir ungefär 10 timmar mindre i månaden så nu har jag bara knappa 50 timmar/ månad. Jag satt då hamma och räknade och grejade.


Sedan åkte jag iväg fär att jobba en kort stund, på vägen hem kommer det en stört skur så jag blir blöt från tå till midja (fast jag hade paraply och regnjacka). Så kommer jag in med min brukare till familjen och tänker då att jag får förklara att det gäller andra sakr från och med tisdag. Hon blir sur och uppröd och säger att vi inte får komma mera.... Sedan går jag, har bråttom då jag ska mötta Stina då vi ska åka och fika.


Jag blir väldigt orolig över jobbet för om det nu är så att hon inte vill att vi ska komma mera så kommer jag inte klara mig. Jag och Stina åker och fikar, jag föörklarar för henne och hon lyssnar, det är en trevöig fika och vi bestämmer oss för att åka vidare hem till mig och gå ut med Diddi.


När vi har gått en bit så ser vi ambulans, polis, och ett räddningsfordon med båt efter köra i rask takt ner till Mjörn (sjön här i stan). (Min bror är på seglarläger på en ö i Mjörn och jag ska låna hans bil för at komma till jobbet på lördagen.) Jag ringer till Arvid för at kolla läget men inget svar...


Jag börjar fundera och diskutera med Stina och det är nog inte många som är ute på Mjörn nu, det blåste och regnade. Jag blir orolig över att det ska ha hänt Arvid något. Så vi går hem med Diddi och tar Stinas bil ner till sjön. Alla rädningsfordon står vid seglarskolan och jag ringer Arvid igen, nu är jag riktigt orolig och jag ringer yterligare en gång innan jag ringer mina föräldrar. Dem försöker få tag på andra som är med på lägret. Arvid och en till i 18, 19 års åldern är ledare och en vuxen. Jag och Stina parkerar vid seglingen och går ut. Jag pratar med några som står där och allt verkar under kontroll. Det hade kommit en kastvind och vält båtarna när Arvid och 4 båtar till seglade ut. Arvid som då är ledare hade haft koll på sitvationen och plockat upp dem som ramlat i och hjälpt till. Men en förbipasserande båt hade larmat....


Vi stannar där nere i knappa timmen och då verkar det ännu lugnare. Jag håller kontakt med mina föräldrar och dem är inte lika oroliga längre. Så jag och Stina börjar leta efter Arvids bil, efter letande och telefon samtal vissar det sig att den står på gatan hemma hos mig. Stina stannar några timmar till.


Men vilken händelserik fredag....


Nu börjar jag att jobba snart, ska ut med Didddi först med.

Ha en bra dag

Av Maja - 28 augusti 2009 05:37

Godmorgon godmorgon!

Om en stund börjar jag att jobba, sedan ska jag vidare och plugga lite innan lektinen kl 8:45. När lektionen är slut ska jag nog plugga lite till för tidigast 10:30 ska jag hämta mitt shema av shäffen. Så jag stannar i skolan fram tills dess. Efter det får jag gå ut med Diddi och äta, sedan åter till skolan och plugga en liten stund. Hem ut med Diddi jobba, träffa Stina och fika med henne. Så denna dag är full!

Ha en bra dag

Av Maja - 27 augusti 2009 21:04

hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här ikväll. Min dag har nog inte varit så händelserik. Har varit trött sedan imorse och nu ska jag snart sova igen. Håller på att spela FarmVIllie på facebook

så nu säger jag godnatt till alla där ute som följer min blogg

Ovido - Quiz & Flashcards