Alla inlägg under januari 2011

Av Maja - 31 januari 2011 20:00

Blev korta promenader med Didid idag och vila från den långa rundan

Av Maja - 30 januari 2011 20:00

1 timma med Diddi + mindre rundor

Av Maja - 29 januari 2011 20:00

Promenad med Diddi 1 timma + simmning 50x25 m= 1250 m

Av Maja - 28 januari 2011 19:41

hej hej. Det jag hunnit med idag är att vara på en föreläsning samt varit på Ikea men också ute med Diddi i en timma och kollat på andra halvlak av handboll sve-fra. Ikea var trevligt fick köpt mycket fräckt tyg som jag ska sy gadiner av och kuddar till sovrummet. Köpte även hyllor som vi ska ha i sovrummet. MAtchen gick inge vidare. Sverige var kom i kapp ett tag med 24-26 till frankrike men sedan fick frankrike bollen och gjorde 2 mål och sve en utvisning då det var 3 min kvar av matchen. Matchen slutade 29-26. Danmark spelar mot ja vem kommer jag inte ihåg senare ikväll och sverige kommer att spela en brons match senare men när vet jag inte. Ska kolla på tv och ta det lungt ikväll. Imorgon ska jag hämta mentorsbarnet och sedan ska vi åka hem hit och så ska jag lämna henne igen. Funderar på om jag ska simma då jag lämnat henne. Har anmält mig till kick and box på söndag men jag skulle kunna simma istället så slipper jag åka in extra på söndag, dessutom tror jag att min kondition måste bli lite bättre innan jag vågar testa kick and box. Nu ska jag återgå till tv soffan. Kan föresten även rapportera att Joakim har det bra och att han suttit i solen och drukit kaffe samt varit på vinprovning och ätit 3 rätters lunch, det är jobb resa de :).


ha en härlig kväll

Av Maja - 28 januari 2011 19:39

hej hej idag har det blivit en promenad med Diddi en timma.

Av Maja - 27 januari 2011 20:00

hej idag torsdag blev det promenader med Diddi 20+60=80 min s(även små korta rundor som jag inte skriver med) sedan 45 min cykling i cykel bas + streching :)

Av Maja - 27 januari 2011 17:41

Idga har jag hunnit med mycket.dagen började med att säga hejdå till Joakim. Sedan pluggat, promenerat med Diddi i en timma, städat, skrivit på en uppsägningsblanket, handlat och köpt vårblommor :). Varit ute med Diddi och ja, nu sitter jag här och har lite tråkigt. Ska träna halv 8 så bör åka kanske 10 i 7. Just nu lyssnar jag på vi i 5an. AHr fått ett ledsagaruppdrag på söndag. Det går till så att man får förfrågan två dagar innan via sms och den som är snabbast att svara på smset får uppdraget. I sommras hade jag välsigt mycket jobb men sedan jag börjat plugga kan jag inte svara på sms så snabbt och dessutom har de anställt en till peroson sedan sommaren. de andra två kvinnorna som arbetar med ledsagningen är arbetslösa vilket jag har dragit slutatsen ifrån att de kan svara på nolltid. Ibland svarar jag på sms efter 30 sek men får inte uppdragen ändå. Så en utav dem sitter antagligen med telefonen i henden och svarar väldigt, väldigt fort. Tycker det är orättvist, mem regler är regler så inget att göra. Fick ett uppdrag i dec, 4 i nov och nu i januari har jag bara lyckats att få 1. Nu när jag sagt upp mig från det andra jobbet är det ju extra viktigt att jag kan få några uppdrag, desutom har jag många inläsningsdagar så när snön smälter och jag kan cykla igen så kan jag ta flera uppdrag i veckan. Hade varit bra om jag kan få 2000 kr i månaden från ledsagningen, det innebäer ungefär 5 i veckan. Så hoppas verkligen nu att de andra två kvinnorna hittar jobb så att jag kan få chans att få lite uppdrag. Ska även söka annat jobb, vänta bara besked från en referensperson och efter det ska jag skicka iväg en hel del ansökningar samt dela ut över 30 ansökningar. Så hoppas på att jag kan ha jobb innom två månader och sedan jobb i sommar.


Ha en bra kväll

Av Maja - 27 januari 2011 08:47

Godmorgon! Joakim har påbörjat sin resa till Portugal. Han kommer hem igen på måndag. Hoppas han får det trevligt och att de får vackert väder. Ska vara runt 10-15 + grader där, så hoppas att de njuter :). Här har vi -18 brr. Här får vi vänta några månader till på våren. Ska nart ta på mig massa kläder och gå ut med Diddi, kanske lika bra att gå timmen nu med henne. Om några timmar ska jag in till Växjö och träffa min arbetsgivare för att skriva på ett uppsägnings papper. Efter det ska jag handla lite vårblommor till fönstren :) och mat för helgen. Hem ut med Diddi och sedan in och träna senare ikväll om jag får en plats i tisdags var jag 12 reserv och igår 11 reserv av 15 reserver. Troligtvis får jag en plats var en cykel över föra veckan... NU hundpromenad med långkalsånger, termobyxor, kängor, vantar, mössa, halsduk, luva och Diddi ska få ha sitt täcke. 


Ha en bra dag

Ovido - Quiz & Flashcards