Alla inlägg under juli 2009

Av Maja - 31 juli 2009 21:29

Hej!!! Hur lägger man till en bild med bara en bildtext???

godnatt

Av Maja - 31 juli 2009 20:35

Igår på promenaden hade jag med kameran, tog en bild på hjortarna

Av Maja - 31 juli 2009 20:27

Sitter här och har lite fredagsmys i min ensamhet. Min älskling är över 20  mil bort ikväll. Saknar dig!

Av Maja - 31 juli 2009 19:45

ojoj nu har ytterligare en dag försvunnit. Vad har jag gjort idag egentligen? Jobbat mellan 11 och 13 men sedan då? Jag har inte städat och inte gått en timma med Diddi som jag skulle gjort. Men det har ju regnat och Diddi tycker inte om att vara ute när det regnar. Jag har varit i stan och köpt ett regnställ på rean. Suttit och letat efter något regn täcke till Diddi men fastnade inte för något. Tänkte att Öb kunde ha något, så tittade på deras hemsida och mycket riktigt hade dem en modell som var prissänkt. Jag tog bara en 20 minutare med Diddi för att åka dit. Dem hade ett regntäcke men vara i en stolek på hemsidan skulle det vara tre stolekar, så jag köpte inte det utan åkte till maxi istället och köpte lite mat, hittade även prisvärda knivar en kock och en skalkniv, serveter och strumpor kan man ockå hitta där. Kom hem för en knapp timma sedan och nu sitter jag och äter lite kvällsmat, rostatbröd med ost, sallad och tomat till det dricker jag kolatet :), det är verkligen gör gott, kan jag rekomendera till alla te drikare. Det är alltså godis kola och inte läskedrycken cola. Imorgon ska jag jobba 12-15.


Det verkar som om ekonomin börjar att gå lite, lite bättre. Lyssnade på ekonominyheterna på radion hos brukaren förut och då verkade det som om det gick lite, lite bättre. Lyssnar nu på p3 nyheterna och då pratade dem om USA och där gick de lite bättre med men fanns fortfarande mörka moln. Tror vi behöver konsumera, det skapar arbete och där med rullar hjulet framåt igen...

Hadet så bra

hejdå

  

Av Maja - 31 juli 2009 14:49

Hej, idag har det regnat verkligen HELA dagen som jag skrev i morse så är jag trött på regnet och hoppas att det snart kan komma lite sooooolll, men fram till att solen kommer får man väll bara aceptera läget, något annat går nog inte att göra. När jag slutade kl 13 åkte jag ner till stan, tänkte kolla om någon hade ett regnställ för ett hyfsat pris på rean. Jag hittade ett för 500 hade kostat 1500  :) så antar att det är bra kvalitet, köpte det i en av dem vanligaste sportaffärerna. Så nu har jag skydd mot regnet, bara stövlar som saknas. Har haft ett par "stövelskor" men dem har gått sönder och mina andra gummistövlar är 20 mil bort hos en kompis..., så får bli till att köpa nya stövlar med. Köpte även två te-burkar till mitt kolate och söderkåkar. Nu borde jag skaffa en hylla i köket där jag kan ha te-burkarna, kryddor och mina kokböcker. Jag har lust att gå och hyra några filmer och sitta i soffan resten av dagen men det kan jag inte riktigt göra. Måste städa och greja här samt gå med Diddi i en timma.

hadet så bra

hejdå

Av Maja - 31 juli 2009 09:15

fy fan för svensk sommar, det spö regnar och jag kom hem nu pisseblöt efter jobbet. VARFÖR kan det inte vara lite sol? Är  det inte därför vi har semester och sommarlov?! för att vi ska kunna njuta av ledighet, sol och bad! Kan det inte regna lagom mycket, så mycket som djur och natur behöver för att hela ekosystemet ska fungera?! Jag är trött på regn...


Sommar, sommar och sol havat och vinden de doft av kaprifol, en dag då jag vaknar drar upp min rullgardin då kanske bara regnet öser ner, då trallar jag på en mellodi som handlar om det bästa jag vet Sommar, sommar och sol havet och vinden det doft av kaprifol.....

 är det så den går? Kan bara den delan iallafall men det är säkert fel.


Va helt okej att arbeta nu på morgonen, jag är dubbelbemaning på ett ställe och den tjejen jag jobbade med va både trevlig och rolig, det gjorde allt annant också roligare, dem andra jag har jobbat med har varit ganska tråkiga. Chäfen (stavas det med s eller c, eller på något annat sätt?) kom förbi för att hämta timlistorna... Jag vill ju ha mitt shema för september och framåt, har varit osäker på om jag får vara kvar eftersom det finns många övertaliga i kommunen som går lite före. Jag fråga henne (chäfen), hon hade inte något shema färdigt men jag får vara kvar hos dem brukarna jag har varit hos innan sommaren vi kan kalla dem för "tvillingarna", "tjejen" och "killen", så det blir bra! Sa också att jag var intresserad av mer jobb, så nu vet hon det iallafall.


Jag börjar att jobba kl 11 igen bör cyckla till brukaren kvart i och vara på kontoret för att hämta vägbeskrivningen ca 5 över halv kanske. Jobbar mellan 11 och 13 trodde att det var 11 och 14. Mamma ville lunsha och nu skulle det ju faktiskt passa ganska bra att göra det. Nu ska jag ta och smågreja lite här

hejdå på er

Av Maja - 31 juli 2009 07:09

Godmorgon! Nu äter jag min musli igen framför datorn :). Har sovit gott förutom att jag drömde konstigt prcis innan väckarklockan ringde. Har gått en snabb kiss med Diddi, börjar jobba om 20 min. Låg och pratade i telefon till strax efter 11 igår och klockan ringde 6 så har inte sovit tillräckligt många timmar, men det gör inte så mycket. På både lördag och söndag börjag jag 12 men på måndag är det dax att börja halv 8 igen, på tisdag 17 ons-fre halv 7, då ska jag lämna några baran på dagis. Men tisdag får jag nog byta till torsdagen, måste nog vara ledig på tisdag annara blir det nog för många dagar i sträck.


Oj vad klockan går, nu måste jag cyckla om senast 5 min :(

hej så länge

Av Maja - 30 juli 2009 22:12

Hej har inte hänt så mycket sedan sist. Fick inte tag i min vän som jag ville prata med, ska försöka ringa henne imorron igen. Imorron börjar jag kl halv 8 och jobbar fram till 14. Efterd det ska jag ta en sväng till stan, ska köpa teburkar :) och ett kort till Jokims far som fyller år på söndag, han får få kortet i efterskott. Sedan borde jag åka och handla lite mat med, men antar att jag inte är ensam där en fredag eftermiddag så väntar nog tills på lördag istället, har ju mat så jag klarar mig. Så efter stan blir det hundpromenad och sedan lite städning. Men om jag skriver nu vilka planer jag har imorgon har jag inget att skriva då... :P


Fick min marknadsföringsbok idag, eller fick gå och hämta den fär att den inte kom ner i brevinkastet, vet inte om den var för stor eller brevinkatet för litet :P. Köpte den av en på blocket, helt perfekt att köpa kursliteratur där, mycket mycket biligare en i "bok affärerna" på nätet. Fanns en till nu när jag var inne som sålde den andra delen och facit till ett kanon pris så om jag har tur får jag köpa dem. Nä nu är jag trött och ska ta och krypa ner natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards